בקשה לייצוגית נגד מקדונלדס בטענה להטעיה במבצע רכישה בעמדות MC touch

לדברי המבקשת, היא הבינה רק בדיעבד כי נמנעה ממנה האפשרות לקבל הטבה גדולה יותר על אף שסכום רכישתה הכולל היה מעל 100 שקל. לטענתה, למרות שעמדה בתנאי המבצע נמנעה ממנה הטבת 50 שקל או הטבת 100 שקל בהתאם לסכום הרכישה הכולל, לנוכח אילוצה להפריד באופן מלאכותי בין רכישת מוצרי הבשר למוצרי החלב

מבצע במקדונלד'ס. צילום מסך
מבצעים במקדונלד'ס. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 9.4 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד חברת אלוניאל מפעילת רשת המסעדות מקדונלד’ס בישראל. זאת בטענה להטעיה במבצע רכישה בעמדות מק-טאץ’ (MC touch), בכך שלא גילתה לרוכשי מוצרים בשריים או חלביים בסניפיה הכשרים בסכום העולה על 50 או 100 שקל, כי הם לא יהיו זכאים לקבלת ההטבה נשוא המבצע או יקבלו הטבה בעלת ערך נמוך יותר.

בבקשה שהוגשה על ידי הילה וקסלר נאמר, כי לפי בדיקתה, בראשית חודש יולי 2017 השיקה אלוניאל מבצע הטבות Touch&Win, לפיו רכישה של מוצריה בעמדות המקטאץ’, בסכום העולה על 50 שקל, יעניק לרוכש הטבה, ובסכום העולה על 100 שקל יעניק הטבה בעלת שווי גבוה יותר.

לדבריה, למיטב הבנתה ביקשה אלוניאל באמצעות המבצע האמור לעודד הן את השימוש בעמדות עצמן והן את הגדלת היקף הרכישה באמצעותן. לטענתה, בפועל נמנעה ממנה האפשרות להשתתף במבצע בנימוק לפיו רכשה מוצר בשרי לצד מוצר חלבי וזאת על אף שסכום הרכישה עלה על 50 שקל.

המבקשת מציינת, כי במקרים קודמים בהם רכשה בסניף כשר של מקדונלד’ס מוצרים בשריים וחלביים (אותם נאלצה לרכוש ברכישה נפרדת כביכול) בסכום כולל של מעל 100 שקל, ניתנה לה האפשרות לבחור מבין הטבות 50 שקל בלבד.

לדבריה, היא הבינה רק בדיעבד כי נמנעה ממנה האפשרות לקבל הטבה גדולה יותר על אף שסכום רכישתה הכולל היה מעל 100 שקל. בכך ועל אף שעמדה בתנאי המבצע נמנעה ממנה הטבת 50 שקל או הטבת 100 שקל בהתאם לסכום הרכישה הכולל, לנוכח אילוצה להפריד באופן מלאכותי בין רכישת מוצרי הבשר למוצרי החלב.

בבקשה נטען, כי אלוניאל הטעתה את המבקשת בכל הקשור לתנאי ההשתתפות במבצע וזאת הן בטרם והן במהלך התקשרותה בעסקה עמה.

בית המשפט מתבקש לאשר הגשת תביעה ייצוגית כנגדה בשם כל מי שרכש בסניפיה הכשרים מוצרים בשריים וחלביים בסכום העולה על 50 שקל או 100 ששקל ובשל כך נמנעה ממנו האפשרות לקבלת הטבות, החל מחודש יולי 2017.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*