בקשה לייצוגית נגד יקב ארזה בטענה להטעיה בקשר למרכיבי מיץ ענבים תירוש

נטען כי היקב מפר את הוראות התקן הרשמי האוסר על הוספת סוכר לבן ל"תירוש" ולכן לא ניתן לכנות את מיץ הענבים מתוצרתו בשמות "תירוש" ו"טבעי"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד יקב ארזה ממעלה אדומים, יקב משפחתי ותיק מהגדולים בישראל ליצור ושיווק של יין ותירוש, בטענה להפרת התקן הישראלי והטעיה צרכנית בכל הקשור למרכיבי מיץ ענבים “תירוש”.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה נאמר כי יקב ארזה מייצר ומשווק מיץ שעל גביו מופיע הכיתוב “תירוש” ו”סחוט טבעי”. כיתוב זה מופיע על גבי התווית המודבקת בחזית הבקבוק. ואולם עיון ברשימת הרכיבים מגלה כי למשקה הוסף סירופ סוכר (מים וסוכר לבן), וגופרית דו-חמצנית. מכאן, שיקב ארזה מפר את הוראות התקן הרשמי האוסר על הוספת סוכר לבן ל”תירוש” ואשר לאור זאת לא ניתן לכנות את מיץ הענבים בשמות “תירוש” ו”טבעי”.

לכאורה סבור המבקש יותם גרי, תושב חיפה, כי יקב ארזה המייצר כיום כ-4 מיליון בקבוקים בשנה, מנסה באמצעות אחיזת עיניים של הצרכן הסביר למכור לו משקה באיכות נמוכה תחת מצג שווא כאילו המדובר במשקה טבעי, בעוד שבפועל מדובר במשקה ממותק שיש לשלם עליו את המס החל על משקאות ממותקים.

לטענת המבקש, הוא נפגע הן ברמה הכלכלית והן ברמה הרגשית, וכן נגרם לו נזק ממוני בסך סכום הרכישה ובסך הטרחה הכרוכה ברכישה חוזרת של משקה אחר. בנוסף נגרם לו נזק לא ממוני בשל הפגיעה באוטונומיה.

בית המשפט מתבקש לקבוע כי עילות התביעה נגד יקב ארזה הן פגיעה באוטונומיה, תיאור כוזב הטעיה והפרת התקן הרשמי. בנוסף, להורות ליקב ארזה לשנות את הכיתוב על גבי המשקה ולפצות את ציבור הצרכנים.

תגובת היקב: “טרם קבלנו את כתב התביעה, לכשיגיע נלמד אותו ונגיב בהתאם”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*