בקשה לייצוגית נגד טיב טעם בטענה להטעיה צרכנית ופרקטיקה פסולה במקרה של ביטול עסקה

בבקשה נאמר, כי מן הראוי היה כי במקרים כאלה של ביטול עסקה בסמוך ממש ו/או מיד לאחר ביצועה, יזוכה הצרכן במלוא התמורה ששילם ובעד המוצר באותה הדרך בה שילם. ככל ששילם באמצעות כרטיס אשראי יוחזר לו התשלום בכרטיס אשראי, וככל ששילם במזומן יושב לו כספו מזומן

סניף טיב טעם, צלם: אלעד גוטמן
סניף טיב טעם, צילום: אלעד גוטמן

בקשה לאישור תביעה יצוגית הוגשה נגד רשת טיב טעם בטענה להטעיה צרכנית ופרקטיקה פוגענית ופסולה, במקרה של ביטול עסקה, בניגוד לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה).

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, על ידי עו”ד ערן גולן, תושב העיר, נכתב כדלקמן: אדם נכנס לרכוש מוצר/ים בסופר והוא סבור שמחירם הוא מסוים, ולאחר שהוא משלם במזומן ומקבל קבלה, מגלה כי הסכום שנגבה ממנו שונה מאשר המחיר שסבר שהוא המחיר האמיתי. אזי הוא מבקש להשיב את המוצר בשל אי ההתאמה, ואולם חלף החזר התשלום במזומן הוא מקבל שובר זיכוי על נייר, התקף לשנתיים בלבד.

לדברי המבקש, הטעמים לביטול העסקה מצידו של הלקוח נעוצים בכדאיות העסקה כגון מחיר המוצר, ולעיתים בשל טעות בעסקה כגון טעות בבחירת המוצר או אי הבנה, ולעיתים בשל הטעיה מצידו של העוסק ביחס לתנאי העסקה ו/או המוצר.

בבקשה נאמר, כי מן הראוי היה כי במקרים כאלה של ביטול עסקה בסמוך ממש ו/או מיד לאחר ביצועה, יזוכה הצרכן במלוא התמורה ששילם ובעד המוצר באותה הדרך בה שילם. ככל ששילם באמצעות כרטיס אשראי יוחזר לו התשלום בכרטיס אשראי, וככל ששילם במזומן יושב לו כספו מזומן.

המבקש מדגיש כי כך נוהגת הפרקטיקה בכל רשתות המזון וכך גם קובע הדין, וכי התנהלותה הפסולה של טיב טעם והתחמקותה מלהשיב לצרכן כסף מזומן כדין היא חלק מהתנהלות שיטתית חוזרת, המוצאת ביטויה באופנים שונים.

לטענתו, טיב טעם מפרה את הוראות החוק הגנת הצרכן ותקנות ביטול עסקה, פועלת בניגוד לדין, באופן בלתי הוגן, תוך הטעיה של צרכניה, וגורמת להם לנזקים במטרה להעשיר את קופתה על גבם.

תגובת טיב טעם לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*