בקשה לייצוגית נגד אתר שוק העיר עד הבית בטענה להטעיה צרכנית

המבקש טוען, כי החברה מספקת ללקוחות ולמעשה מאלצת אותם לקבל מוצרים במשקלים גבוהים בעשרות ולעתים במאות אחוזים מהמשקלים אותם הם הזמינו בשירות האונליין, וכתוצאה מכך הם נאלצים לשלם ביתר בגין "משקל עודף"

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-52 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד אתר שוק העיר עד הבית בטענה להטעיה צרכנית. זאת, בכך שהחברה מספקת ללקוחות ולמעשה מאלצת אותם לקבל מוצרים במשקלים גבוהים בעשרות ולעתים במאות אחוזים מהמשקלים אותם הם הזמינו בשירות האונליין, וכתוצאה מכך הם נאלצים לשלם ביתר בגין “משקל עודף” זה.

לטענת המבקש, עו”ד אריה ערמון, מתוך שלוש הזמנות בלבד שביצע באתר שוק העיר עד הבית, רוב רובם של המוצרים השקילים התקבלו בחריגה כלפי מעלה, כאשר בגין חריגות אלו הוא חויב ביתר בסך משמעותי של כ-30 שקל נוספים.

לדבריו, גם כאשר מדובר בסטיות גבוהות של עשרות אחוזים, הצרכן הסביר כלל לא ישים לב אליהן לעיתים קרובות, אלא רק לאחר השוואה ובדיקה מדוקדקת בין משקל ומחיר המוצר שהזמין ובין משקל ומחיר המוצר שקיבל בפועל.

גם אם גילה הצרכן הנבון את הסטיות החמורות במשקלי המוצרים שסופקו לו ביתר, הוא נותר מתוסכל וחסר אונים כאשר המוצרים כבר סופקו לו ובעלת האתר, חברת שוק העיר (ט.ע.מ.ס) מקרית מלאכי, מסרבת לזכותו בתירוצים שונים ומשונים.

המבקש מציין, כי במסגרת התנגדותו של היועץ המשפטי לממשלה להסדר פשרה בהליך דומה שננקט כנגד שופרסל, קבע היועמ”ש כי יש לקבל הסכמה מפורשת מצד הצרכן-המזמין ביחס לכל חריגה מהמשקל שהוזמן וננקב על ידו, ויש לברר מראש האם הצרכן שביצע את עסקת המכר מרחוק מעדיף לקבל כמות במשקל גדול יותר או קטן יותר ביחס לכל מוצר ולמלא אחר מבוקשו באופן שיתיישב עם הוראות החוק.

לשיטת היועמ”ש, הפתרון הראוי הוא שהעוסק ישלח הודעה לגבי המוצרים השקילים ותתבקש הסכמה לאחר שהמוצר נשקל כפי שנעשה לגבי עוסק שאינו יכול לספק מוצר מסוים שהוזמן ומבקש לספק תחתיו מוצר חלופי.

פתרון אפשרי נוסף אחר, פחות רצוי לדעת היועמ”ש, הוא כי תוצע לצרכן האפשרות לבחור מראש עוד בטרם ייגבה תשלום ממנו עבור המוצר ביחס לכל חריגה אפשרית מהמשקל שהוזמן וננקב על ידו, האם הוא מעדיף לקבל כמות במשקל גדול יותר או קטן יותר ביחס לכל מוצר שהוזמן ולמלא אחר מבוקשו זה, והצרכן יידרש לתת את הסכמתו המפורשת לכך בטרם השלמת הקנייה.

אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות לבעלת האתר שוק העיר עד הבית לשנות את התנהלותה לאלתר, וכן לפצות את הצרכנים אשר ניזוקו מהתנהלותה השיטתית.

לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה.

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*