בקשה להסדר פשרה בייצוגית נגד סלטי משני שהוגשה בטענה למכירת מוצרים בלי להפחית את משקל האריזה

בתגובה טענה החברה בין השאר כי בסניפיה מופיע שילוט המעיד על כך שמשקל האריזה אינו מנוכה ממשקל המוצר. על פי ההסדר, סך הפיצוי לחברי הקבוצה המיוצגת יעמוד על 2.25 מיליון שקל על ידי מתן הנחה רוחבית בגובה של 5% ממחירי כלל המוצרים הנמכרים בסניפי החברה. סכום הפיצוי בהנחה יינתן למשך תקופה של 18 חודשים

סלטי משני. מקור: אתר החברה

בקשה לאישור הסדר פשרה הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בתביעה הייצוגית נגד חברת סלטי משני (1997). זאת, בהמשך למשא ומתן ממושך ובהמשך להליך גישור ממושך ואינטנסיבי שניהלו הצדדים בהמלצת בית המשפט, בפני המגשר השופט בדימוס רחמים כהן.

בבקשה שהוגשה בחודש מרץ 2020 טען המבקש ג’קסון דניאל כי סלטי משני מכרה מוצרים ללא הפחתת משקל האריזות. בתגובה טענה החברה כי בסניפיה מופיע שילוט המעיד על כך ש”משקל האריזה אינו מנוכה ממשקל המוצר”. עוד טענה, כי החל משנת 2017 החלה לתת זיכוי בגין משקל האריזה (באופן מחמיר) של לא פחות מ-25 גרם עבור משקל האריזות.

על פי הסדר הפשרה, סך הפיצוי לחברי הקבוצה המיוצגת יעמוד על 2.25 מיליון שקל על ידי מתן הנחה רוחבית בגובה של 5% ממחירי כלל המוצרים הנמכרים בסניפי החברה, באופן של “הנחה עיוורת”. סכום הפיצוי בהנחה יינתן למשך תקופה של 18 חודשים וככל שבמהלך תקופת ההטבה לא יסתיים, סכום הפיצוי שהינו כאמור 2.25 מיליון שקל, אזי הוא יוארך לתקופה נוספת ואחרונה של 6 חודשים נוספים ולא יותר מתקופה כוללת של שנתיים.

סלטי משני. מקור: אתר החברה

ככל שבתקופה האמורה לא יושב מלוא סכום הפיצוי, תועבר יתרת הפיצוי שלא חולקה לקרן לניהול ולחלוקת כספים הנפסקים כסעד, ואשר הוקמה מכוח חוק התובענות הייצוגיות.

עוד נקבע בהסכם הפשרה כי לתובע הייצוגי ישולם גמול בסך 70 אלף שקל ואילו לבאי כוחו עוה”ד מתן פריידין ושמעון גיגי ישולם שכר טרחה בסך 400 אלף שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*