בקשה לאשר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד סנפרוסט בעקבות פרשת הממצאים מן החי בשקיות השעועית

בהסדר נאמר כי סנפרוסט ביצעה שיפורים הנוגעים להליך הייצור של מוצרי השעועית במפעלה ואשר נועדו למנוע ככל האפשר את הישנות הליקוי בעתיד, וכי היא השלימה את ביצועם בחודש ספטמבר אשתקד. בנוסף, היא תתרום מוצרי מזון לנזקקים בשווי של 1.4 מיליון שקל

שעועית ירוקה עדינה של סנפרוסט

בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו מתבקש לאשר את הסדר הפשרה בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד חברת סנפרוסט מגן יבנה בחודש ינואר אשתקד. ההסדר הושג בעקבות הליך גישור בפני השופט בדימוס יצחק ענבר ובהמלצתו.

עניינה של בקשת האישור נוגעת לאיסוף יזום של מוצרי שעועית (צהובה וירוקה) מוקפאת מתוצרת סנפרוסט שנערך בחודש אוגוסט 2022 לפי הנחיית משרד הבריאות, לאחר שנמצאו ממצאים מן החי (פיסת עכבר ופיסת נחש) בשקיות בודדות של המוצרים.

המבקשים טענו כי רכשו ואכלו ממוצרי השעועית של סנפרוסט, ולמדו על כך שנמצאו בהם ממצאים מן החי בדיעבד מההודעות שפורסמו על האיסוף היזום, ומידיעות שפורסמו על כך באמצעי התקשורת.

לדבריהם מציאת הממצאים מן החי במוצרי השעועית מעידה על אי תקינות תהליך הייצור שלהם, וכי גם בבדיקת פתע של משרד הבריאות במפעל נמצאו ליקויים ונקודות טעונות שיפור.

סנפרוסט טענה במסגרת הליך הגישור כי השעועית גדלה בשדה פתוח ובאופן טבעי היא חשופה למגע של מגוון בעלי חיים המצויים בשדה. לדברי החברה, בתהליך האיסוף של השעועית והקטיף של התרמילים מן השיחים, המתבצע בשדה באופן ממוכן (קומביין), נאספים ונחתכים לעיתים גם בעלי חיים המצויים על שיחי השעועית ובסביבתם, ומובאים יחד עם תרמילי השעועית למפעל, ועל כן מגע של השעועית עם בעלי חיים או חלקיהם איננו ליקוי.

לפי סנפרוסט, על מנת למנוע מקבוצת צרכני השעועית להיתקל בשיעור זעום (11 למיליון) של שקיות שעועית עם ממצא מן החי, היא נשאה בעלויות ישירות של יותר מ-10.5 מיליון שקל.

בהסדר הפשרה נאמר כי סנפרוסט ביצעה שיפורים הנוגעים להליך הייצור של מוצרי השעועית במפעלה ואשר נועדו למנוע ככל האפשר את הישנות הליקוי בעתיד, וכי היא השלימה את ביצועם בחודש ספטמבר אשתקד.

סנפרוסט התחייבה לתרום לנזקקים מוצרי מזון מתוצרת קבוצת תנובה בשווי של 1.4 מיליון שקל. התרומה תועבר באמצעות עמותות יד עזרא ושולמית, פתחון לב, לתת, לשובע, או איזו מהן לפי שיקול דעתה של סנפרוסט, ותושלם תוך שנתיים לאחר אישר בקשת פשרה זו בפסק דין סופי.

בבקשה נאמר כי הסדר הפשרה האמור משיג לא רק את המטרה של העמדת פיצוי ראוי בשל הנזק הנטען אלא גם את מטרת ההרתעה, גם ביחס לכשלים הנטענים בתהליך הייצור, וגם ביחס לבעייתיות הנטענת בקשר לדיווח למשרד הבריאות ולעיכובים הנטענים בביצוע האיסוף היזום של מוצרי השעועית.

הצדדים להסכם הפשרה ממליצים לבית המשפט על פסיקת גמול לחמשת המבקשים בסך 50 אלף שקל ושכ”ט של 300 אלף שקל לבא כוחם עו”ד לירון פרמינגר.

1 Comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*