פשרה בעקבות ייצוגית שהוגשה נגד רשת רמי לוי בטענה להטעיה בסימון תחליפי גבינה

לאחר הידברות בין הצדדים הם הגיעו להסדר פשרה לסיום המחלוקת, מבלי שצד מודה בטענות משנהו. קבוצת התובעים עליה יחול ההסדר היא כלל לקוחות רמי לוי אשר הוטעו לרכוש מוצרים שתוארו כ"גבינה" בשעה שהם אינם גבינה. הרשת תעניק לציבור פיצוי כספי בסכום מצטבר של כ-282 אלף שקל בדרך של מתן הנחות

תחליפי גבינה. צילום אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה בקשה לאישור הסדר פשרה בעקבות בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת רמי לוי שיווק השקמה. בסוף חודש מרץ אשתקד הוגשה על ידי המבקש אייל יצחק בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשת רמי לוי שעניינה בטענה כי הרשת מטעה באופן סימון, סידור, והצבת מוצרי מזון מסוג תחליפי גבינה בסניפיה.

לטענת המבקש, הרשת הציבה בסמוך למוצרים אלו שלטי מבצע תוך שימוש במילה: “גבינה” וזאת הגם שהמוצר אינו מוצר מסוג גבינה. לדבריו המיקום שבו הוצבו חלק ממוצרים אלו עלול היה להטעות את הצרכן לחשוב שמדובר בגבינות.

בתגובה נטען על ידי רשת רמי לוי כי הבקשה לאישור התובענה הייצוגית היא בקשת סרק חוזרת שעוסקת בסוגיה שכבר מוצתה, וכל מטרתה להתעשר על חשבונה שלא כדין וכי מדובר בשימוש לרעה בהליך משפטי והטרדה חוזרת של בית המשפט באותו עניין עמו התמודדו כבר בעבר.

לאחר הידברות בין הצדדים הם הגיעו להסדר פשרה לסיום המחלוקת, מבלי שצד מודה בטענות משנהו. קבוצת התובעים עליה יחול ההסדר היא כלל לקוחות רמי לוי אשר הוטעו לרכוש מוצרים שתוארו כ”גבינה” בשעה שהם אינם גבינה.

הצדדים הסכימו כי רשת רמי לוי תעניק לציבור פיצוי כספי בסכום מצטבר של כ-282 אלף שקל בדרך של מתן הנחה של שקל אחד לכל צרכן שירכוש בסניפי רשת רמי לוי ממגוון מוצרי הגבינה החצי קשות שפורטו בהסדר ואשר הינם בבחינת מוצרי בסיס הנרכשים על ידי רוב משקי הבית. במעמד התשלום בקופה יזכה הצרכן באופן אוטומטי ל-1 שקל הנחה בגין כל אחד מהמוצרים וזאת עד לסכום מצטבר של כ-282 אלף שקל.

בנוגע לעתיד התחייבה רשת רמי לוי להגדיר במערכותיה הממוחשבות את כינויים של כל תחליפי הגבינה המשווקים או הנמכרים על ידה ולסמן אותם בהתאם לדין. בנוסף להקפיד על תקינות מידוף ושילוט של תחליפי הגבינה בכלל ובמהלך מכירה מיוחדת בפרט, ולקיים בדיקות שוטפות בסניפיה.

עוד התחייבה רשת רמי לוי לחזור ולחדד כללי עבודה אלו מדי חודש וכן לבצע בדיקות שוטפות ולוודא במסגרתן את כינויי המוצרים במערכת הקופות ואופן סימון והצבת מוצרי תחליפי הגבינה, וזאת על מנת למנוע הישנות מקרים כפי שהתגלו לכאורה במסגרת ההליך המשפטי האמור.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*