בעקבות נזקי הצפה ביקב אמפורה הגישה מגדל תביעת שיבוב נגד רשות הניקוז והמועצה האזורית חוף כרמל

מתחם היקב הוצף על כל אגפיו, מים חדרו לאולם הייצור וזרמו אל מרתף היין התת קרקעי תוך גרימת נזקים למלאי, למכונות בקבוק המשמשות למילוי אוטומטי של יין לבקבוקים ולמרכז המבקרים והמתחם התפעולי. מיקב אמפורה נמסר כי בעלי היקב שיקמו את היקב בעקבות הנזקים הרבים והוא חזר לייצור מלא של יין

יקב אמפורה, צילום מאתר היקב

מגדל הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעת שיבוב בסך 355 אלף שקל כנגד רשות ניקוז כרמל והמועצה האזורית חוף כרמל. במבוא לתביעה נאמר כי עניינה בנזקים כבדים אשר נגרמו למבנה, ציוד, ומלאי ביקב המבוטח על ידי מגדל בכרם מהר”ל, עקב הצפה בגין עלייתו על גדותיו של ערוץ ואדי נחל מהר”ל הסמוך ליקב. זאת, עקב תחזוקה לקויה, העדר ניקוז ו/או ניקיון ממפגעים העשויים להביא לעלייתו של הנחל על גדותיו ובשל הזנחה רשלנית.

בתביעה נאמר, כי בראשית חודש ינואר 2020 פקד את האזור מזג אוויר סוער, מלווה בכמות גדולה וחריגה של גשמים, אשר בעקבותיו עלה על גדותיו נחל מהר”ל הזורם סמוך לאזור בו שוכן היקב שבבעלות חברת רם אמפורה והמבוטח על ידי מגדל בפוליסת ביטוח “מגדל עסק”.

כתוצאה מכך הוצף מתחם היקב על כל אגפיו, מים חדרו לאולם הייצור וזרמו אל מרתף היין התת קרקעי תוך גרימת נזקים למלאי, למכונות ביקבוק המשמשות למילוי אוטומטי של יין לבקבוקים, ציוד, ולמרכז המבקרים והמתחם התפעולי.

מגדל טוענת, כי הנתבעות אחראיות לאירוע ההצפה מאחר שלא נקטו באמצעים למניעת הנחל על גדותיו, לא תחזקו את הנחל כראוי, ודאגו לתחזוקתו השוטפת, אלא הזניחו את הטיפול בנחל לאורך שנים. אשר על כן, לדברי מגדל, מוטלת על הנתבעות החובה לפצותה בגין נזקיה.

מדוברת יקב אמפורה נמסר: “בעקבות מזג האוויר הסוער ומי הגשמים הרבים, ההצפה שנוצרה ביקב בינואר 2020 הייתה קשה ויצרה נזקים רבים וגדולים ליקב. זאת, למרות ההתראות הטלפוניות שביצעו מנהלים ביקב לגורמים שונים. בעלי היקב שיקמו את היקב בעקבות הנזקים הרבים והוא חזר לייצור מלא של יין – גם בזכות העזרה של חברת מגדל”.

מרשות ניקוז כרמל נמסר באמצעות עו”ד חיים פרוכטר: “התביעה לא הומצאה לרשות ניקוז כרמל. לכשתומצא, הרשות תגיב עליה, כמקובל וכנדרש, בבית המשפט”.

מהמועצה האזורית חוף כרמל לא התקבלה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*