בן & ג’ריס מציינת את היותה חברת המזון היחידה בישראל המאושרת על ידי התנועה לסחר הוגן

לקראת היום הבינלאומי של התנועה הגלובלית "סחר הוגן" שהתקיים ב-11 במאי. בן & ג'ריס: כל חומרי הגלם להכנת הגלידה מאושרים על ידי הסחר ההוגן, אנו משלמים יותר ומאפשרים לחקלאים ממדינות עולם שלישי להשקיע במשפחה ובקהילה

אבי זינגר מנכ"ל בן & ג'ריס ישראל. צילום: מורד ביטן

בן & ג’ריס ישראל מציינת את היותה חברת המזון היחידה בישראל המאושרת על ידי ה- FairTrade – לקראת היום הבינלאומי של התנועה לסחר הוגן שהתקיים ב-11 במאי. תנועה זו מסייעת לחקלאים קטנים במדינות העולם השלישי לקבל תמורה הוגנת עבור יבולם.

לדברי אבי זינגר מנכ”ל בן & ג’ריס ישראל: אנו משלמים 20% יותר עבור רכישת חומרי הגלם, וגאים לעזור לחקלאים ממדינות העולם השלישי לקבל תמורה הוגנת עבור היבול שלהם , כך שהכלכלה הגלובלית תשרת אנשים ולא להיפך.

בן & ג’ריס ישראל מציינת חמש שנים להיותה חברת המזון היחידה בישראל שהטמיעה את התקנים של הסחר ההוגן בכל מוצריה. כל חומרי הגלם להכנת הגלידה מאושרים על ידי הסחר ההוגן, אנו משלמים יותר ומאפשרים לחקלאים ממדינות עולם שלישי להשקיע במשפחה ובקהילה למען שינוי חיובי.

דוגמא מוחשית – קפה מעורר השכלה

פליפה אפרן הרננדז גונזלס הוא חקלאי מומחה לקפה שמגדל ומייצר קפה זה 35 שנה/ הוא חבר בארגון האוטוסקו מאז 1997. מאז שהצטרף לארגון, פליפה הרוויח ישירות מהתכניות החברתיות של סחר הוגן. ביטוח רפואי יכול להיות קשה להשגה בחווה, אבל עכשיו יש לו גישה אליו/כשהוא סבל מאובדן ראייה, התכנית שלו אפשרה לו לעבור ניתוח בעיניים ולהשיב את מאור עיניו. אבל היתרונות של סחר הוגן נמשכים הרבה מעבר לחקלאים. אחד מבניו של פליפה קיבל מילגה באמצעות תכנית סחר הוגן ממומנת שאפשרה לו להמשיך ללמוד.

בדומה לפליפה ממקסיקו, ממנו בן & ג’ריס רוכשת את הקפה, גם חקלאים מגאנה ומהרפובליקה הדומיניקנית המגדלים עבור החברה את הקקאו, וחקלאים ממדגסקר ומהודו מהם קונים את הווניל, יכולים להשקיע בעצמם לעתיד טוב יותר.

סחר הוגן היא תנועה עולמית שמטרתה לסייע לחקלאיים בקנה מידה קטן ממדינות עולם שלישי להתמודד ולשגשג בשוק העולמי. בחברה מאמינים שהרעיון של סחר הוגן מעודד את הערך לקידום צדק חברתי וכלכלי. חקלאיים המגדלים יבולי סחר הוגן הם חברים בקואופרטיביים שיתופיים המנוהלים באופן דמוקרטי, ונדרשים להשקיע בקהילות שלהם ולעמוד בתקנים של שיפור מתמשך של שיטות חקלאיות קיימות.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*