בלדי משכה עתירה נגד החלטת משרד הביטחון לפסול הצעתה במכרז לאספקת מוצרי קבב והמבורגר

לטענת בלדי, החלטה על פסילת הצעתה על הסף נתקבלה תוך הפרת תנאי המכרזים שנקבעו על ידי משרד הביטחון בעצמו. בלדי משכה את העתירה שהגישה בעקבות המלצות בית המשפט, לאחר שמשרד הביטחון טען כי העתירה הוגשה טרם זמנה, שכן נראה כי הוגשה בטרם נודעו לבלדי תוצאות המכרז

מפעל בלדי. צילום מסך - אתר החברה

חברת בלדי, אחת מחברות המזון הגדולות במשק הישראלי, הגישה עתירה מנהלית נגד החלטת משרד הביטחוןמנהל ההרכשה והייצור לפסול על הסף את הצעתה במסגרת המכרז לאספקת מוצרי קבב והמבורגר, ולא להתיר לה להשתתף ו/או לא להתיר לה לעבור לשלב הגשת ההצעות המחיר במכרז לאספקת בשר טחון קפוא. לאחר מספר ימים בלדי משכה את העתירה שהגישה כנגד החלטת משרד הביטחון.

לטענת בלדי ההחלטה על פסילת הצעתה על הסף במכרז לאספקת בשר טחון והמבורגרים נתקבלה על בסיס מבחן טעימה נסתר שהתבצע שלא כדין ובניגוד מפורש לתנאי המכרזים המפורשים ולמפרטים המהווים חלק בלתי נפרד מהם, באופן העלול להסב לה נזקים כלכליים עצומים ותדמיתיים.

לדבר בלדי בשל אי קיום מבחן הטעימה, הקבוע בהוראות המפרטים שפורסמו על ידי משרד הביטחון ומהווים חלק בלתי נפרד מתנאי המכרזים, קיבל משרד הביטחון החלטה פזיזה ושגויה השוללת את זכותה א-פריורית להגיש הצעה כספית במכרז לאספקת בשר בקר טחון קפוא, ואת זכותה כי הצעתה הכספית תיבחן ותידון לגופה במסגרת המכרז לאספקת מוצרי קבב והמבורגר.

בתגובה נטען על ידי משרד הביטחון, כי העתירה הוגשה טרם זמנה, שכן נראה כי היא הוגשה עוד בטרם נודעו לחברת בלדי תוצאות המכרז. בנוסף, בלדי לא צירפה לעתירתה כמשיבים את הזוכים העלולים להיפגע מהחלטה שיפוטית שתינתן על ידי בית המשפט וכנראה לא בכדי.

עוד נטען בתגובת משרד הביטחון כי מדובר בהחלטות מקצועיות המצויות במתחם הסבירות ועל כן אין מקום להתערבות בית המשפט בהחלטותיו. לדברי משרד הביטחון, החלטותיו שהתקבלו על בסיס שיקול הדעת המקצועי של הגורמים במערך המזון בצה”ל, מצויות בלב מתחם הסבירות, וודאי שלא ניתן לומר כי מדובר בהחלטות בלתי סבירות באופן קיצוני המצדיקות את התערבות בית המשפט.

בעקבות המלצות בית המשפט הסכימה חברת בלדי למתן פסק דין הדוחה את עתירתה.

תגובת בלדי לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*