ביקוש והיצע: חקלאי גרנות נוטעים אלפי דונמים של מטעי אבוקדו חדשים

בסוף השנה יעמדו כלל שטחי חקלאי גרנות על כ-30 אלף דונם אבוקדו. הנטיעות מתבצעות בקיבוצים ובמושבים רבים. המנכ"ל גיורא מרום: למרות המצב המורכב שהביאה עמה הקורונה, אנו ממשיכים להתפתח, לצמוח ולחזק את החקלאים והחקלאות בישראל

מטעי אבוקדו חדשים של חקלאי גרנות. צילום: שחר גולדברג

חקלאי גרנות לא עוצרים בירוק – על רקע הביקוש העצום לאבוקדו בישראל מתבצעות בימים אלו נטיעות נרחבות של מטעי אבוקדו בשטחים רבים של חקלאי גרנות, ובסוף השנה יעמדו כלל שטחי חקלאי גרנות על כ-30 אלף דונם אבוקדו.

הנטיעות מתבצעות בקיבוצים ובמושבים רבים בהם יקום, עין שמר, משמרות, משמר השרון, רמת הכובש, שדה ורבורג, כפר גליקסון, גן שמואל, ניר עציון, אייל, להבות חביבה, מצר, המעפיל, נחשונים, חורשים, מגל, מענית, געש, חניאל, בחן, מעברות וברקאי.

גיורא מרום, מנכ”ל חקלאי גרנות: “למרות המצב המורכב שהביאה עמה הקורונה לעולמנו, אנו ממשיכים להתפתח, לצמוח ולחזק את החקלאים והחקלאות בישראל”.

דונמים חדשים של אבוקדו. צילום: שחר גולדברג

חקלאי גרנות נמצאת בבעלות “גרנות“, הארגון הכלכלי הגדול ביותר מבין הארגונים של הקיבוצים, בבעלותם של 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים, והוא כולל גם את חטיבת “אבוקדו גרנות“, הכוללת את כל מרכיבי שרשרת הערך הנדרשים לגידול אריזה ושיווק של אבוקדו בישראל ובחו”ל.

בישראל נקטפים זני אבוקדו ונארזים החל מאוגוסט עד יולי. הזנים הפופולריים, דוגמת האס, נקטפים בין נובמבר לאפריל וזו תקופת השיא של העונה. הזנים נבדלים ביניהם בטעם, במרקם, בגודל ובאחוזי השמן שבהם. מטעי האבוקדו בישראל מאופיינים בכמות מזיקים ומחלות קטנה יחסית לגידולי מטע אחרים. המשמעות היא הימנעות מוחלטת מחומרי הדברה חריפים וכתחליף – התבססות על הדברה ביולוגית הכוללת שימוש במגוון חרקים מועילים הפוגעים באוכלוסיית המזיקים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*