ביסקול יצרנית סוכרזית נתבעת בייצוגית בגין הטעיה

התובעת הייצוגית טוענת לסימון מטעה של המותג "סוכרזית" על גבי מוצרי החברה המכילים לדבריה סוכר לבן

שתתה קפה והתברר לה שהממתיק מכיל סוכר
שתתה קפה והתברר לה שהממתיק מכיל סוכר. צילום אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-7 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת ביסקול מראש העין, יצרנית ממתיקים מלאכותיים שונים תחת המותג “סוכרזית”. זאת בטענה להטעיה בוטה של לקוחותיה על ידי סימון מטעה של המותג “סוכרזית” על גבי מוצריה המכילים סוכר לבן.

המבקשת שרן יעקבי חולת סכרת מציינת כי המותג “סוכרזית” הוא למעשה שם גנרי ושם נרדף לממתיק מלאכותי שאינו מכיל סוכר, וכי המדובר בממתיק המלאכותי הפופולרי ביותר בישראל. לדבריה השימוש במותג “סוכרזית” מהווה הודעה לצרכן כי המוצר, דהיינו הממתיק, אינו מכיל סוכר.

לטענת התובעת, בעת שהמתיקה את הקפה שלה באמצעות ממתיק סוכרזית בשקית מתוצרת חברת ביסקול, הבחינה לתדהמתה כי ברשימת הרכיבים מופיע ללא כחל ושרק הרכיב הלא צפוי בעליל – סוכר לבן. לדבריה, בין מארז הממתיק בו היא רגילה להשתמש לבין המארז שהכיל סוכר, אין כל הבדל ויזואלי בולט לעין, ושניהם בעלי עיצוב גרפי דומה, שלא לומר זהה, ואף כיתוב דומה להפליא, הכול על מנת לטשטש ולהסתיר את עובדת הוספת הסוכר באופן מתוחכם.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען, כי סימון שם המותג “סוכרזית” על גבי ממתיקים המכילים סוכר לבן הנו מטעה ומזיק, ובעשותה כן פגעה חברת ביסקול בצרכני המוצרים שלה הנושאים את לוגו המותג “סוכרזית” והמכילים סוכר אשר רכשו ו/או צרכו מוצר ממוצרים אלו, עקב הסימון המטעה.

לסיכום נטען בבקשה, כי חברת ביסקול הטביעה את שם המותג “סוכרזית” על מוצר המכיל סוכר, והדבר מהווה הטעיה בעניין מהותי בעסקה, וכפועל יוצא מכך נגרם נזק לכלל הציבור צרכני הממתיק של ביסקול. בנוסף לחיובה של ביסקול בפיצוי לקוחותיה מתבקש בית המשפט לאסור עליה מלשווק מוצרים הנושאים את שם המותג “סוכרזית” ומכילים סוכר, ולהסיר מהמדפים את המוצרים הנושאים את שם המותג ומכילים סוכר.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*