איילון שביטחה את יקבי ברקן תובעת את מנורה מבטחים על חלקה בביטוח

שתי החברות ביטחו את היקב: איילון ביטחה את יקבי ברקן בפוליסת חבר מושב, מנורה מבטחים ביטחה בפוליסת אש מורחב * בשל שריפה שכילתה כרם שילמה איילון את הפיצוי, וכעת תובעת ממנורה 355 אלף שקל לפי חלקה היחסי

יקבי ברקן - כרם בשפלת יהודה. צילום: אתר היקב

איילון הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעה על סך 355 אלף שקל כנגד מנורה מבטחים. בתביעה נאמר כי איילון ביטחה את יקבי ברקן בפוליסת חבר מושב וכי אף מנורה ביטחה את יקבי ברקן בכל המועדים הרלבנטיים בפוליסת אש מורחב ואובדן תוצאתי.

באחד הימים בראשית חודש יוני אשתקד פרצה שריפה שכילתה כליל את כרמי יקבי ברקן בקריית יערים (בשטח של 134 דונמים), וכתוצאה מהשריפה אבד הכרם ועמו גם יבול הענבים הצפוי (חמישה זני ענבים) למשך שלוש שנים לאחר השנטוע (הקמה מחדש של הכרם).

איילון מציינת כי היא לבדה ביטחה את אובדן היבול העתידי וכי פיצתה את יקבי ברקן במלוא סכום נזקה בגין אובדן הרכוש, וכך גם עבור אובדן היבול העתידי.

לאחר ששילמה ליקבי ברקן את מלוא תגמולי הביטוח דרשה איילון ממנורה להשתתף ו/או לשפות ו/או לפצות אותה במחצית הסכום ששילמה ליקבי ברקן בגין אובדן הרכוש, מאחר ויחס סכומי הביטוח בין שתי הפוליסות זו של איילון וזו של מנורה בהתייחס לאובדן הרכוש הוא שווה.

השמאי שמונה לבחון את הנזקים (משרד שמאים רוברט מרכוס) העריך את הנזק בגין אובדן הרכוש בסכום של 2.74 מיליון שקל ועל כן חלקה של כל אחת מהמבטחות הוא מחצית הסכום.

ואולם לטענת איילון, מנורה השתתפה בחלק יחסי בלבד של 38% של הסכום ושילמה כמיליון שקל בלבד במקום כ-1.4 מיליון שקל.

לדברי איילון, הואיל ושילמה ליקבי ברקן את מלוא הפיצוי המגיע לה מעבר לחלקה היחסי השווה, אזי היא זכאית לשיפוי ו/או פיצוי ממנורה בגובה ההפרש שבין הסכום החלקי ששילמה מנורה לבין חלקה המלא.

ממנורה לא התקבלה תגובה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*