אחוה נלחמת בהקטנת אריזות הטחינה

אחוה מבקשת ממשרד הכלכלה לאכוף את התקן המומלץ לגודל אריזות טחינה על היצרנים. לטענת החברה, מספר יצרני טחינה עושים דין לעצמם ומשווקים טחינה באריזות 450 גרם בניגוד להמלצת התקן, ולעיתים גם בלי להוזיל את המחיר ביחס לטחינה במשקל 500 גרם

טחינה אחוה עם הסימון הירוק. צילום: יעל האן

חברת אחוה, יצרנית הטחינה והחלוה, פנתה במכתב תלונה למשרד הכלכלה והתעשייה בדבר הפרת תקן לשיווק אריזות טחינה בגדלי אריזות שאינם מומלצים על פי התקן – כך לטענתה. במכתב התלונה, שהוגש באמצעות עו”ד אייל לוטטי ממשרד לין שינפלד לוטטי, מפורט כי מספר חברות, יצרניות ויבואניות של טחינה, מתעלמות לחלוטין מהתקן ועושות דין לעצמן, תוך פגיעה בתחרות ההוגנת. חברת אחוה מבקשת לפעול ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשות משרד הכלכלה בנוגע להפרת התקן על ידי אותן החברות, שכן הלכה למעשה ניכר כי בהיעדר אכיפה איש הישר בעיניו יעשה.

על פי התקן הישראלי לטחינה שומשומין (ת”י 642), ישווקו אריזות טחינה במשקל נקי של 100 גרם, 250 גרם, 350 גרם, 500 גרם ובכפולות של 1,000 גרם. משקלים של 450 גרם ו-900 גרם אינם חוקיים על פי התקן. על אף זאת, משווקות יצרניות טחינה רבות טחינה במשקלים אלה למרות התקן. במכתב התלונה מפרטת החברה את החברות הנוהגות כך.

הסימון הירוק

במסגרת רפורמת סימון המוצרים של משרד הבריאות, החלה אחוה לסמן את כל הטחינות מתוצרתה בסימון הירוק. הקריטריון להצגת חותמת ירוקה על טחינה גולמית הוא אי הוספת נתרן, כך בטחינה אחוה ולכן ערך הנתרן הוא 10 מ”ג (הכמות הטבעית המצויה בשומשום), לעומת טחינות רבות אחרות, בהן כמות הנתרן גבוהה מאוד. לפי נתוני סטורנקסט, טחינה אחוה הנה הטחינה הנמכרת ביותר בישראל. החברה, בבעלות התעשיין ואיש העסקים יעקב מלאך, מעסיקה 235 עובדים ומחזור מכירותיה נאמד בכ-180 מיליון שקל בשנה.

לדברי יובל מלאך, סמנכ”ל השיווק של חברת אחוה, “כיצרנים, אנו בעד תחרות חופשית לרווחת הצרכן. הוכחנו זאת לאורך השנים בהענקת ערך מקסימלי ביחס למחיר. חשוב שהתחרות תהיה הוגנת ושכולם יפעלו במסגרת החוק”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*