אושרה פשרה בייצוגית שהוגשה נגד יקבי סגל לאחר שנטען כי היקב מוסיף למיץ ענבים טבעי ולתירוש מתוצרתו תוספות בניגוד לדין

במסגרת ההסדר התחייבה החברה, בין השאר, לסמן את היין לקידוש מתוצרתה בהתאם להוראות התקן "יין משקאות המבוססים על תוצרת הגפן" וכן התחייבה כי היא אינה מוסיפה סוכרוז לתירוש מתוצרתה. עוד הוסכם כי החברה תעניק במהלך שנתיים הנחה אפקטיבית ללקוחותיה בגין רכישת יינות מיצי ענבים מתוצרתה

יין אדום מתוק ותירוש של יקבי סגל
יין אדום מתוק ותירוש של יקבי סגל

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות בין אורלי בהט לחברת כרמי צבי אחים סגל לייצור יינות ומיץ ענבים (תירוש). במחצית חודש ספטמבר 2019 הגישה בהט בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד החברה, במסגרתה נטען כי היא מוסיפה למוצר “מיץ ענבים טבעי” ולמוצר “תירוש” המיוצרים על ידה תוספות שונות בניגוד לדין ומשכך הם אינם עמדים בתקנים הרלוונטיים לעניין “מיצי פירות ותרכיזיהם” וכן לעניין סימון “טבעי” על גבי המוצרים, ובכך הטעתה את הציבור. הבקשה לאישור הפשרה הוגשה בחודש יולי 2021.

הסדר הפשרה יצא אל הפועל בעקבות הליך גישור שהתקיים בפני השופטת בדימוס אורית אפעל גבאי. במסגרת בקשה לאישור ההסדר טענה החברה כי המעבדה אשר המבקשת מבססת עליה את ממצאי הבדיקה שביצעה בגרמניה אינה ידועה כמעבדה מוסמכת מטעם הרשות הלאומית להסמכת מעבדות. בהינתן כי נטען להפרת תקנים ישראליים, לא ברור האם בדיקת המעבדה בוצעה לפי התקנים כאמור.

בהסדר הפשרה נקבע, כי החברה תעניק במהלך תקופה של שנתיים הנחה אפקטיבית ללקוחותיה בגין רכישת יינות מיצי ענבים מתוצרתה או מתוצרת של חברות קשורות בסכום כולל של 1.2 מיליון שקל באופן שצרכני המוצרים יזכו בסך הכל הנחות בשיעור של 15% לפחות עבור רכישת מוצרים כאמור. במסגרת ההסדר התחייבה החברה לסמן את היין לקידוש מתוצרתה בהתאם להוראות התקן “יין משקאות המבוססים על תוצרת הגפן” וכן התחייבה כי היא אינה מוסיפה סוכרוז לתירוש מתוצרתה.

עוד התחייבה החברה לעדכן את תווית היין לקידוש כך שהמוצר יכונה “יין ממותק אדום” ו”יין לקידוש אדום”.

בית המשפט השתכנע כי הסדר הפשרה ראוי וסביר בנסיבות העניין וכי ההסדר הביא לתיקון מחדל של החברה. בית המשפט אישר את ההסדר והורה על תשלום גמול לתובעת המייצגת בסך של 20 אלף שקל ותשלום שכר טרחה לבא כוחה בסך 160 אלף שקל.

תגובת היקב לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*