אושרה פשרה בייצוגית נגד מעדני יחיעם לאחר שנתבעה על הטעיית צרכנים בנוגע לשימוש בהיגד “דל שומן”

החברה תפצה את הצרכנים בהיקף שווה ערך ל-685 אלף שקל, באמצעות מכירת מגוון מוצרים המוגדלים ב-20%. בנוסף, מעדני יחיעם לא תשתמש בהיגד "דל שומן" לגבי מוצרים ששיעור השומן בהם עולה על רף מרבי של 2% שומן

אושרה פשרה בייצוגית נגד מעדני יחיעם בבית המשפט המחוזי בחיפה. התביעה הוגשה על ידי אורן גוליאן, ובה טען כי החברה מטעה את הצרכנים כשהיא מבטיחה שכמה ממוצריה הם דלי שומן בעת שהם אינם כאלה.

לפי ההסכם, החברה תפצה את הצרכנים בהיקף שווה ערך ל-685 אלף שקל, באמצעות מכירת מגוון מוצרים המוגדלים ב-20%. על אריזות המוצרים המוגדלים יצוין כי מדובר בתוספת של 20%, אך לא יירשם שמדובר במבצע. המוצרים יימכרו לחנויות תוך חצי שנה.

[hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]בנוסף, מעדני יחיעם לא תשתמש בהיגד “דל שומן” לגבי מוצרים ששיעור השומן בהם עולה על רף מרבי של 2% שומן, ואחוז השומן המסומן במוצרי הפסטרמה לא יעלה על האחוז הרשום על גבי האריזה בתוספת 20%. כדי להשתמש בהגדרה “דל שומן”, תנקוט יחיעם מספר פעולות, ביניהם בדיקת היקף השומן אחת לחודש במשך שנה וחצי.

התביעה טענה, כי על אריזות המוצרים “פסטרמה של פעם“, “פסטרמה עוף על  גחלים” ו”פסטרמה עוף בגריל” כתוב כי המוצרים מכילים שומן בשיעור נמוך (עד 2%) וכמות קלוריות בהתאם, אך בפועל הם מכילים  קלוריות רבות יותר ושומן באחוזים גבוהים יותר, כך שאסור לכנותם “דל שומן”. התביעה ביססה את התביעה על מספר בדיקות שערך עבורה מכון התקנים הישראלי. סכום התובענה הייצוגית הועמד על סך של 16.8 מיליון שקל.

יחיעם דחתה את כל טענות המבקש, ובין היתר טענה כי היא מבצעת במשך שנים עשרות בדיקות שיוצאות תקינות. באת הכוח של התובע היא עורכת הדין אורלי בן עמי.

הצדדים נשלחו לגישור, ובסופו אושר בבית המשפט המחוזי בחיפה הסכם פשרה, הכולל שינוי של מדיניות השימוש בהיגד “דל שומן” על אריזות הנקניקים וההטבות ללקוחות. [hide for=”!logged”][/hide][hide for=”logged”]


אתר E-FOOD חסום בחלקו למשתמשים רשומים בלבד.ניתן להרשם לתקופת היכרות מיידית ובחינם

[/hide]

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*