יצרניות המזון בשיתוף פעולה ראשון למען אזרחים ותיקים לרגל יום העצמאות

יתאגדו לראשונה במבצע משותף, תחת איגוד יצרניות המזון ובסיוע ארגון לתת, לחלוקת אלפי חבילות מזון לאזרחים ותיקים בישראל. דודי מנביץ: משבר הקורונה הוכיח את הצורך הקיומי של מדינת ישראל בתעשיית מזון כחול לבן חזקה ועצמאית

בכירי תעשיית המזון הישראלית במבצע משותף. צילום: שריה דיאמנט

יצרניות המזון הישראליות, שתורמות גם בשגרה מזון בהיקפים של מיליוני שקלים, מתאגדות לראשונה במבצע משותף, תחת איגוד יצרניות המזון ובסיוע ארגון לתת, לחלוקת אלפי חבילות מזון לאזרחים ותיקים ולרגל יום העצמאות ה-72 למדינה. יו”ר איגוד תעשיות המזון, דודי מנביץ: “משבר הקורונה האחרון הוכיח את הצורך הקיומי של מדינת ישראל בתעשיית מזון ‘כחול לבן’ חזקה ועצמאית. במובן זה, יצרני המזון הישראליים מהווים את כיפת הברזל של הביטחון והעצמאות התזונתית בישראל“.

לראשונה בישראל וברקע מגפת הקורונה, איגוד יצרניות המזון הישראלי (הכולל כ-250 יצרניות מזון גדולות וקטנות, ביניהן תנובה, שטראוס, החברה המרכזית למשקאות, יוניליוור, אסם נסטלה ועוד) יוצא במיזם משותף לתרומת סלי מזון לאזרחים וותיקים בסיוע ארגון לתת. המיזם, שנקרא “תעשיית המזון הישראלית יחד בשבילכם”, יוצא לדרך לקראת יום העצמאות ה-72 של ישראל, חג השבועות וחודש הרמדאן. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו של איגוד יצרניות המזון הישראלי, שהחל כבר ביום חמישי (22.4.20) כשבכירי יצרניות המזון והנהלת האיגוד, יחד עם צוותי ארגון לתת, החלו באריזת סלי המזון. ביום ראשון ה-26 בחודש יתחיל מבצע החלוקה. מרבית המוצרים בסל נבחרו על פי המלצותיה של יועצת התזונה והמדע של האיגוד, הדס יריב, ומשרד הבריאות.

מנכ”לית איגוד תעשיות המזון, גליה שגיא: “מדובר ביוזמה מרגשת. לראשונה חברו חברות המזון הישראליות, למען מטרה חברתית משותפת וחשובה מאין כמוה – תרומה של סלי מזון לאזרחי ישראל הוותיקים בכל המגזרים בישראל. ההורים של כולנו. בחרנו למקד את התרומה באזרחים הוותיקים כי הם היו הראשונים להיכנס לבידוד וככל הנראה יהיו האחרונים לצאת ממנו. עבורנו זו זכות להגיש מזון, אבל גם הזדמנות וחלק מהדרך שלנו להגיד לציבור, אנחנו כאן, תמיד”.

מימין: מנכ”ל אסם נסטלה אבי בן אסייג, מנכ”ל תנובה אייל מליס מנכ”ל שטראוס ישראל אייל דרור. צילום: שריה דיאמנט

ערן וינטרוב, מנכ”ל ארגון לתת: “חברות המזון תורמות מזון בשווי של יותר מ-100 מיליון שקל בשנה, באופן שוטף וקבוע. אלפי טונות של מזון מחולקים דרך ארגון לתת ובסיוע של 180 עמותות סיוע הפועלות ב-105 יישובים בכל הארץ ובכל המגזרים בחברה הישראלית. אנו גאים בשיתוף הפעולה רב השנים עם התעשייה בשגרה ומעריכים את ההירתמות יוצאת הדופן, עשרות חברות יחד, בהובלת איגוד המזון, בימים אלה של חירום, בהם הצורך גדול שבעתיים, ובעיקר לאוכלוסיית הקשישים הנזקקים, אשר נמצאים בקבוצת סיכון לתחלואה בקורונה”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*