תנובה מבקשת לפטור נכס שלה באשקלון מתשלום ארנונה בתקופת הסגר עקב הקורונה

בעתירה נאמר כי ב-21 באפריל השנה נכנסו לתוקפם תקנות הקורונה אשר קבעו זכאות להנחה מארנונה בשיעור של 100% לחודשים מרץ-מאי, למעט נכסים שהוחרגו במפורש. תנובה פנתה לעירייה בבקשה לפטור אותה מתשלום בגין המוקד הטלפוני שלה בעיר, אך לטענתה, העירייה דחתה את בקשתה

אילוסטרציה. צילום: עט הזמיר, ויקימדיה
אילוסטרציה. צילום: עט הזמיר, ויקימדיה

תנובה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע עתירה מנהלית כנגד עיריית אשקלון לקבוע כי תקנות הקורונה חלות על הנכס שלה בעיר המשמש כמוקד טלפוני להזמנות, ועל כן יש לפטור אותה מתשלום ארנונה לתקופת החודשים מרץ-מאי.

בעתירה נאמר כי ב-21 באפריל השנה נכנסו לתוקפם תקנות הקורונה, אשר קבעו זכאות להנחה מארנונה בשיעור של 100% לתקופת החודשים מרץ-מאי, למעט נכסים שהוחרגו במפורש. לדברי תנובה, היא פנתה אל העירייה בבקשה לפטור אותה מתשלום ארנונה בגין המוקד הטלפוני שלה, ואולם העירייה דחתה את בקשתה. זאת, בנימוק לפיו תקנות הקורונה מחריגות מתן הנחה לנכסים המסווגים בסיווג “נכס אחר”, וכי הפעילות המבוצעת במוקד הטלפוני היא פעילות נלווה ובלתי נפרדת מנכס לממכר מזון המוחרג מקבלת הפטור בהתאם לתקנות הקורונה.

לטענת תנובה, בהתאם לתקנות הקורונה אין רלוונטיות לסיווג הנכס לפי צו הארנונה, אלא יש לבדוק האם הנכס עונה על הגדרה של נכס אחר בתקנות הסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות המקומיות).

לדברי תנובה, במקרה הנדון מדובר בנכס נותן שירות, הנכנס תחת הסיווג של “משרדים שירותים ומסחר”, הזכאי לפטור בהתאם לתקנות הקורונה. בנוסף, בהתאם להסכם הפשרה שנחתם בינה לבין העירייה בחודש נובמבר 2013, בעקבות חיובי ארנונה ותוספות שומה שהוטלו עליה בגין הנכס האמור, טענת העירייה לפיה הנכס מסווג בסיווג של “נכס אחר” הינה שגויה.

עוד טוענת תנובה, כי אין המדובר בנכס לממכר מזון ו/או בפעילות הנלווית לנכס לממכר מזון. לדבריה, היא עוסקת בייצור, שיווק והפצה של מוצרי מזון מתוצרת חקלאית, ובכלל נכסיה ברחבי הארץ לא מבוצעת כל פעילות של מכירה, והם מסווגים כמפעלי תעשייה/תעשייה, ובוודאי שאין פעילותה בממכר מזון.

תגובת עיריית אשקלון:

“העתירה טרם התקבלה בעירייה וכשתתקבל, העירייה תגיב לה בבית המשפט בהתאם להוראות הדין. נוסיף כי עיריית אשקלון, בהתאם למדיניות ראש העיר, ביצעה שורה של צעדים למען העסקים המקומיים, כמו הקמת קרן על סך 2 מיליון שקלים לקידומם, הרחבת פעילותם למרחב הציבורי, פרסומם על גבי עשרות שלטי חוצות בעיר ועוד, והיא תמשיך לעשות ככל שניתן כדי לסייע להם בתקופה זו”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*