תנובה וכלל ביטוח תובעות כמיליון שקל מלודן חברה להנדסה

בתביעה נטען, כי לודן התרשלה כשלא וידאה כי כבל החשמל המותקן בצנרת החשמל בתעלה שבפרויקט להרחבת המחלבה של תנובה בקיבוץ תל יוסף, מתאים לדרישות המתכנן, וכן התרשלה וכשלה בפיקוח על אופן התקנת הכבל. תגובת לודן: מדובר במיחזור תביעה שהוגשה בשנת 2018 וצורפו אליה גורמים נוספים

מחלבות תנובה. צלום אתר תנובה

תנובה וכלל ביטוח הגישו לבית משפט השלום בפתח תקוה תביעת שיבוב על סך 990 אלף שקל כנגד לודן חברה להנדסה. בתביעה נאמר כי כלל ביטוח ביטחה את תנובה בפוליסת ביטוח עבודות קבלניות וכי תנובה ביצעה פרויקט להרחבת המחלבה שלה בקיבוץ תל יוסף, ואילו הנתבעת, המספקת בין היתר שירותי תכנון, פיקוח, וניהול פרויקטים, נשכרה על ידה לתכנן חלק מהעבודות ולפקח על עבודות ההקמה של המחלבה.

בתביעה מצוין כי תנובה הקימה מחלבה חדשה ומשוכללת בהשקעה כספית אדירה בקיבוץ בסמוך למחלבה הישנה, וכחלק מעבודות ההקמה נדרש לבצע חיבור בין המחלבה הישנה לחדשה ושיתוף התשתיות והצנרת.

ב-20 בינואר 2016 פרצה אש מתעלת פח בצמוד לגשר העילי המחבר בין המחלבה הישנה למחלבה החדשה. זמן קצר לאחר פרוץ האש, הופסקה אספקת החשמל למחלבה ולמפעל באופן אוטומטי על ידי מערכת ההגנה הראשית של חברת החשמל.

כתוצאה מהשריפה והפסקת החשמל נגרם נזק לכבלי החשמל שהותקנו בחיבור בין המבנים שהוקמו במסגרת הפרויקט ואשר לא עמדו בדרישות התכנון, והחלפתם על ידי תנובה הייתה הכרחית למניעת מקרי שריפה נוספים בגשר. הכבלים לא עמדו בדרישות התקן ו/או לא התאימו למפרט התכנון, והיה צורך בהחלפתם כדי שיעמדו בדרישות ויהיו חסינים לאש. בנוסף, הופסקו עבודות ההקמה, נעצר הייצור במפעל והושמדה תוצרת שנפגמה בשלבי תהליך היצור.

בתביעה נטען, כי  לודן חברה להנדסה התרשלה כשלא וידאה כי כבל החשמל המותקן בצנרת החשמל בתעלה שבפרויקט מתאים לדרישות המתכנן, וכן התרשלה וכשלה בפיקוח על אופן התקנת הכבל.

בתביעה נאמר, כי לודן חברה להנדסה אחראית הן כלפי כלל ביטוח בפן הביטוחי מכוח פוליסת האחריות המקצועית שיש לה אצל איילון והקודמת לכל פוליסה אחרת של תנובה, והן כלפי תנובה בגין הנזק שנגרם עקב הצורך בהחלפת כבלי החשמל שהותקנו בניגוד למפרט.

בתביעה נאמר, כי נזקי כלל ביטוח בעקבות האירוע, בגין תגמולי הביטוח ששולמו על ידה לתנובה, מסתכמים בסכום של כ-480 אלף שקל, ואילו נזקיה של תנובה מסתכמים בסכום של 511 אלף שקל.

תגובת לודן הנדסה: “מדובר במיחזור תביעה שהוגשה בשנת 2018 וצורפו אליה גורמים נוספים. התביעה נמחקה והתביעה המחודשת טרם נמסרה לחברתנו. כפי שנטען בטרם מחיקת התביעה, אין בה כל ממש ויוגש כתב הגנה בהתאם.”

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*