שטראוס קפה מבקשת לאסור הפעלת בית קפה מתחרה במגדל השחר בגבעתיים

רשת בתי הקפה של החברה - "קפה עלית", תובעת גם לממש הסכם שכירות שנחתם עימה, שמבטיח לה לטענתה בלעדיות בהפעלת בית קפה בדרך של טייק אווי תחת המותג Beanz שבו ממותגים חלק מסניפיה

קפה בינז. צילום מאתר הפייסבוק של הרשת

חברת שטראוס קפה בי.וי. שבבעלות שטראוס גרופ, המפעילה רשת בתי קפה בפריסה ארצית “קפה עלית“, מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב צו האוסר על הפעלת בית הקפה Upper Cafe בנכס הידוע כמגדל השחר ברחוב אריאל שרון 4 בגבעתיים. בנוסף, הגישה שטראוס תביעה לאכיפת הסכם השכירות שנחתם עמה להפעלה בנכס בית קפה מרשת “עלית קפה”.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי במחצית חודש פברואר 2020 נחתם הסכם שכירות בין שטראוס קפה בי.וי.לבין שתי חברות הנדל”ן, הבעלים של השטחים המסחריים העיקריים במגדל השחר.

בהתאם להסכם האמור נאמר בתביעה התחייבו הנתבעות להקנות לשטראוס בלעדיות בהפעלת בית קפה בדרך של טייק אווי במגדל השחר תחת המותג Beanz שבו ממותגים חלק מסניפי רשת קפה עלית. בתביעה מצוין כי בית הקפה של רשת קפה עלית נפתח במגדל השחר בחודש אוגוסט אשתקד.

ואולם, טוענת שטראוס, כי למרות תניית הבלעדיות שבהסכם השכירות שנחתם עמה, כעבור מספר חודשים בניגוד לתניית הבלעדיות שבלעדיה לא היתה מתקשרת בהסכם השכירות, נפתח בחודש יוני במגדל השחר בית קפה מתחרה, בהפעלת חברת מתחם מזון מגדל השחר, ובמרחק מטרים בודדים מבית הקפה שלה.

לדברי שטראוס, מייד לאחר פתיחת בית הקפה המתחרה, חלה צניחה של עשרות אחוזים במחזור המכירות שלה, וכי המשך פעילות בית הקפה המתחרה תגרום לה לאובדן לקוחות, לפגיעה אנושה בהיקף מכירותיה ולאובדן האפשרות להחזיר את השקעתה של כמיליון שקל בבית הקפה.

לטענתה, בנסיבות אלה אין לה כדאיות בהמשך הפעלת הסניף שלה במגדל השחר, ודאי בשים לב לעובדה שהיא עדיין לא החזירה את ההשקעה הראשונית בהקמת בית הקפה, וכי הדבר יוביל בסופו של דבר בסבירות גבוהה לסגירת הסניף ולפגיעה קשה במוניטין שלה.

בתביעה מצוין, כי השטחים המסחריים בבניין השחר אינם מהווים קניון או מרכז קניות רחב ידיים, וכי מדובר במתחם קטן יחסית, שנועד לשרת בעיקר אם לא רק את דיירי קומות המגורים והעובדים בקומות המשרדים של הבניין.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*