שופרסל ערערה על פס”ד בו אושרה החלטת הרשות להגנת הצרכן להטיל עליה עיצום בטענה להפרת חוק קידום התחרות

לפי שופרסל, ההחלטה התקבלה כי בשלושה מועדי בדיקות שערכה הרשות לא שידרה שופרסל באופן רציף "קבצי מחירים" ביחס לשני סניפים, אך לטענתה, מדובר בתקלה במועד אחד בשני סניפים מתוך כ-350 סניפיה. תגובת הרשות: לאחר החקירה נמצא כי שופרסל ביצעה מספר הפרות של חוק קידום התחרות בענף המזון ועל כן הוטל עיצום כספי

סניף של שופרסל דיל

שופרסל הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בראשון לציון במסגרתו דחה את ערעורה על החלטת הרשות להגנת הצרכן להטיל עליה עיצום כספי בסך 180 אלף שקל, בטענה להפרת הוראות חוק קידום התחרות בענף המזון. זאת בכך שביחס לשלושה מועדי בדיקות שערכה הרשות לא שידרה שופרסל באופן רציף “קבצי מחירים” ביחס לשני סניפים.

חוק המזון, מצוין בערעור, מחייב את הרשתות הקמעונאיות לפרסם מדי יום קבצי מחירים וקבצי מבצעים במסגרתם עליהן לפרט את מחירי מוצריהן בכל סניף ואת המבצעים על כל מוצר. כמו כן, על הרשתות הקמעונאיות לעדכן מדי שעה את כל הנתונים הללו כך שיתאימו לכל שינוי שנערך בכל מוצר ובכל סניף, ובנוסף לפרסם ולעדכן את קובץ הסניפים שלהן.

לטענת שופרסל, מדובר בתקלה של אי  שידור קבצים במועד אחד בשני סניפים מתוך כ-350 סניפיה, וכי טעויות ותקלות נקודתיות עשויות להתרחש ומתרחשות בפועל, ולא הייתה זו כוונת המחוקק להטיל עיצום כספי על רשת שומרת חוק במקרה של טעות או תקלה נקודתית.

לדברי שופרסל, עיון בהליכי האכיפה המנהלית שהרשות נוקטת מעלה בבירור כי הרשות פותחת בהליכי אכיפה מנהלית מסוג זה רק כאשר מדובר בהפרות שיטתיות, הכוללות עשרות רבות של סניפים במועדים שונים, ואינה נוקטת בהליכי אכיפה במקרים של הפרות בודדות.

שופרסל סבורה, כי בעניינה מדובר בזוטי דברים וכי חובת ההגינות והסבירות המנהלית חייבה את הרשות להימנע מהטלת עיצום כספי בעניינה, ועל כן מן הדין כי בית המשפט יורה על ביטול העיצום שהוטל עליה.

עוד טוענת שופרסל במסגרת ערעורה, כי פרסום נוהל אכיפה בדיעבד וניסיון להחילו באופן רטראקטיבי נחשב כבלתי סביר על פי הדין ודינו בטלות, מה גם שהוא סותר את חזקת התקינות המינהלית.

שופרסל מבקשת להורות על ביטול העיצום הכספי שהושת עליה ולחלופין להסתפק בהתראה מנהלית בלבד, ולחילופי חילופין להורות על הפחתת העיצום הכספי בשיעור ניכר.

  • תגובת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: “הרשות פעלה במסגרת הסמכויות שניתנו לה, ולאחר החקירה נמצא כי רשת שופרסל ביצעה מספר הפרות של חוק קידום התחרות בענף המזון , תשע”ד-2014 ועל כן הוטל עיצום כספי. גם בית משפט השלום הסכים עם עמדת הרשות ולראייה דחה את ערעור שופרסל. באשר לערעור שהוגש, הדיון יערך בבית המשפט ולא באמצעות התקשורת”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*