רשת יוחננוף נתבעת בבית הדין לעבודה בטענה להתנכלות לעובדים ולחברי הוועד

ועד העובדים וההסתדרות הלאומית מבקשים להורות לחברה להימנע מלפגוע בהתארגנות העובדים ולהתנכל לחברי הוועד. עו"ד שלום בר, המייצג את רשת יוחננוף: מדובר במחזור של תביעות שהוגשו לבית הדין ונמחקו לאחר שההסתדרות הבינה כי סיכוייה אפסיים. ההסתדרות איננה גוף מייצג ביוחננוף וכל מטרתה של התביעה לייצר לחץ על הרשת לחתום על הסכם קיבוצי על גבם של העובדים

חברי ועד העובדים ברשת יוחננוף. צילום: ההסתדרות הלאומית
חברי ועד העובדים ברשת יוחננוף. צילום: ההסתדרות הלאומית

ההסתדרות הלאומית וועד עובדי חברת מ. יוחננוף ובניו (1988), המפעילה רשת מרכולים בפריסה ארצית, פנו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להורות לחברה להימנע מלפגוע בהתארגנות העובדים, לחדול מהתחקותה וממעקביה אחר חברי ועד העובדים, וכן לחדול מהתנכלות או פגיעה ביו”ר הוועד, בסגנו, בחברי ועד נוספים או בעובדים הפעילים בהתארגנות העובדים.

בנוסף מתבקש בית הדין לחייב את החברה, בהתאם לחוק הסכמים קיבוציים, בתשלום פיצוי כספי בסך 8.3 מיליון שקל בגין פגיעתה בהתארגנות. במבוא לבקשה נאמר, כי הליך כזה עוצמתי, נפשע, חריג, וקיצוני ברנסנס ההתארגנויות של שנת 2017 טרם נראה במחוזותינו, בייחוד כאשר עסקינן בעובדי רשתות שיווק מזון שכל חטאם הוא רצונם לממש את התאגדותם במסגרת ההסתדרות הלאומית. עוד נאמר בבקשה, כי חברת מ.יוחננוף ובניו היא חברה החשה עצמה מורמת מעל החוק, כאילו אין דין ואין דיין, ומתנכלת לחברי ועד העובדים ולכל פעיל המקושר במישרין או בעקיפין בהתארגנות העובדים.

לטענת המבקשים, החברה אינה בוחלת בשום אמצעי, מזמנת את חברי הוועד אחד אחד לשימועים, מפטרת אותם, מאשימה אותם בהאשמות שווא, מהלכת עליהם אימים, משדלת עובדים להחתים עובדים אחרים על ביטול חברות להסתדרות הלאומית תוך הבטחת טובות הנאה אישיות, והכול למען יראו וייראו עובדי החברה כי אל להם לתמוך בהתארגנות, וכי לא יצמח ממנה דבר.

לדברי המבקשים, באמצעות עוה”ד רוית קרן-רוזין, בטי מצר-לוי ורן קונפינו, בהתנהלותה של החברה נרשמו מספר “שיאים” הדורשים את התערבות בית הדין, חלקם הושג בתחכום, בדרך עשויה ומתוכננת היטב, וחלקם האחר יותר באימפולסיביות ובטבעיות. כך נטען בבקשה, כי קב”ט החברה ביצע מעקבים אחר נציגי ההסתדרות הלאומית ואחר העובדים המבקשים להתאגד, וכי הקב”ט ניטר ומנטר את פעילות חברי ועד העובדים. כמו כן, הסיעה הנהלת החברה את העובדים במוניות למשרד עורכי דין באור יהודה/קריית אונו כדי להחתים אותם על טופסי ביטול/תצהירים המבטלים חברותם.

בנוסף, מנהלת משאבי האנוש הורתה לעובדת לסייע להנהלה ולהחתים עובדים על טופסי ביטול להסתדרות הלאומית, הנהלת החברה כינסה את העובדים והורתה להם לבטל את חברותם בהסתדרות הלאומית, מנהלי הסניפים איימו על עובדים כי עובד שישוחח עם ההסתדרות הלאומית, יפוטר. הנהלת החברה פיטרה חברים בוועד העובדים ועובדים פעילים בהתארגנות העובדים, הרעה את תנאי העסקתם ופגעה בהם. עוד נטען, כי ההנהלה מנעה כניסה של נציגי ההסתדרות הלאומית ומפגש עם עובדים בזמני הפסקה.

בנוסף הודיעה הנהלת החברה לעובדים, כי יציגותה של ההסתדרות הלאומית בטלה, וכי אין יציגות להסתדרות הלאומית. כמו כן, הנהלת החברה נוקטת עמדה לטובת ארגון עובדים אחר – ההסתדרות הכללית, שהיא חפצה ביקרה, על מנת למוטט את התארגנות העובדים.

אם לא די בכל זאת, נטען בבקשה, הרי שההנהלה בוחרת להתעמר, להתנכל ולהתייחס בצורה מחפירה ומשפילה אל נציגי ההסתדרות הלאומית, חברי ועד העובדים, ואל עובדים ותיקים ומוערכים שהביעו תמיכה בהתארגנות.

תגובת רשת יוחננוף”:

עו”ד שלום בר, המייצג את רשת יוחננוף במשפטה נגד ההסתדרות מסר בתגובה: “מדובר במחזור של תביעות אשר הוגשו לבית הדין לעבודה ונמחקו לאחר שההסתדרות הבינה כי סיכוייה אפסיים. בנוסף, בית הדין לעבודה דחה את העתירה האחרונה שהוגשה על ידי ההסתדרות. משהבינה ההסתדרות כי בית המשפט לא יקבל את טענותיה, פנתה במכתב תלונה, אשר נבדק על ידי נשיאות הכנסת וזו החליטה שלא לדון בעניין היות ומדובר במכתב שקרי וחסר בסיס.

“ההסתדרות איננה גוף מייצג ביוחננוף, וכל מטרתה של תביעה זו לייצר לחץ על הרשת לחתום איתה על הסכם קיבוצי וזאת על גבם של העובדים. לזאת רשת יוחננוף לא מסכימה והעניין יתברר בבית הדין. נציין כי מדובר בניצול ציני ומניפולטיבי של הליכי בית הדין. רשת יוחננוף תמשיך לכבד את עובדיה ולראות בהם שותפים מלאים להצלחתה”.

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*