רפי סדן, מייסד רשת שר המשקאות, טוען כי בניו גזלו ממנו את העסק שהקים

לדבריו, בניו שימשו כשלוחיו ונאמניו בעסק והוא נתן בהם את מבטחו, וכי למעשה "מלאכת" הגזל של העסק לא הייתה קשה מדי עבור בניו, שכן העסק ונכסים נוספים הופקדו על ידו בידיהם בנאמנות, וזאת למשמרת עד אשר יסדיר את ענייניו האישיים, שמנעו ממנו מלרשום את העסק על שמו. לטענת הנתבעים, לא היה כל סיכום בינם לבין אביהם לפיו הם ישמשו כנאמנים וכי הם הגיעו לידי הסדר עם אביהם, לבקשתו, לפיו תמורת סכום של 300 אלף שקל אותו יקבל מהחברה, הוא יתנתק ממנה כליל

רפי סדן, איש עסקים שהקים רשת למכירת משקאות אלכוהוליים בשם שר המשקאות, טוען כי שניים מבניו גזלו ממנו את עסקו המצליח,  שהיה מפעל חייו ואשר אותו הקים בעשר אצבעותיו, בעמל רב וביזע, והשקיע בו את כל משאביו.

לדבריו, בניו שימשו כשלוחיו ונאמניו בעסק והוא נתן בהם את מבטחו, וכי למעשה “מלאכת” הגזל של העסק לא הייתה קשה מדי עבור בניו, שכן העסק ונכסים נוספים הופקדו על ידו בידיהם בנאמנות, וזאת למשמרת עד אשר יסדיר את ענייניו האישיים, שמנעו ממנו מלרשום את העסק על שמו. בתביעה שהגיש רפי סדן כנגד בניו אביתר וגילעד סדן, נאמר כי גזלת העסק וסילוקו בוצעו על ידי בניו לאחר שהתגלעו ביניהם סכסוכים חוזרים ונשנים. זאת, בין היתר, על רקע התנהלות בניו בעסק, וכן על רקע חייו האישיים של התובע (התובע חי בזוגיות עם אישה אחרת לאחר שהתגרש לפני שנים רבות מאמם) ורצונם של הנתבעים להבטיח כי רכושו לא יועבר לבת זוגו החדשה, וזאת על חשבון ירושתם העתידית.

לדברי התובע, באמצעות עו”ד אמנון בורנצוויג, בעקבות הסכסוכים הבלתי נגמרים בינו לבין בניו הוא הודיע להם על רצונו למכור את העסק לצד שלישי, וכן על רצונו להשיב לעצמו את נכסי הנאמנות לצורך כך. בתגובה לכך סילקו אותו הנתבעים מן העסק תוך שהם מנשלים אותו הלכה למעשה מהנכסים והמשאבים שהפקיד בידיהם בנאמנות. בכך, לטענתו, הפרו הנתבעים את חובותיהם בדין כלפיו ובין היתר את חובותיהם כנאמניו וכשלוחיו.

התובע מציין, כי מאז סולק מהעסק הידרדר מצבו של העסק כתוצאה מהתנהלותם של בניו, באופן המאיים על המשך קיומו. התובע מבקש מבית המשפט להצהיר על בעלותו בנכסי הנאמנות ובהם העסק, ולהורות על רישום העסק (מניות חברת שר המשקאות) על שמו ברשם החברות. בנוסף, להורות לנתבעים למסור דוח מסודר באשר לנכסי הנאמנות ובהם העסק, לגבי התקופה ממועד סילוקו ואילך.

במענה למכתב הדרישה למסירת דין וחשבון והשבת נכסי הנאמנות, שנשלח אליהם על ידי בא כוחו של אביהם, טענו הנתבעים כי לא היה כל סיכום בינם לבין אביהם לפיו הם ישמשו כנאמנים ושלוחיו בחברת שר המשקאות. לדבריהם, בתחילת שנת 2015 הם הגיעו לידי הסדר עם אביהם, וזאת לבקשתו, לפיו תמורת סכום של 300 אלף שקל אותו יקבל מהחברה, הוא יתנתק ממנה כליל על כל המשתמע מכך. לטענתם, התנתקותו של אביהם מן החברה נעשתה בצורה מסודרת ומוסכמת והוא אף הקים חברה חדשה, ועל כן תמוהה טענתו לפיה סולק מכל פעילות בעסק.

תגובת שר המשקאות בע”מ: “ממשרד עוה”ד יעקב קלפה וגיל טואף, המייצג באופן שוטף את חברת שר המשקאות בע”מ נמסר, כי הטיפול בתביעה הועבר למשרד עו”ד חיצוני, אשר ימסור תגובתו בבית המשפט. בהתייחסות לטענת התובע, כי מאז עזב את העסק מצבו של העסק הדרדר, מובהר כי המדובר בעסק יציב ואיתן, המונה מספר סניפים ברחבי גוש דן, אשר נותנים שירות אדיב ומסור לאלפי לקוחות מרוצים. כמו כן, העסק מציג את מוצריו בפני לקוחותיו בכל רחבי הארץ באמצעות אתר אינטרנט מודרני ונגיש”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*