רמי לוי שיווק השקמה הגישה תביעה על סך מיליון שקל כנגד עיריית רעננה – מתנערת מפינוי אשפה מהסופרמרקט

לדברי התובעת, העירייה מנועה מלהשית את חובת פינוי האשפה על רמי לוי שיווק השקמה כל עוד לא קבעה קריטריונים ברורים להגדרת כמות "אשפה חריגה" בחוק העזר. . בעירייה הגיבו: כידוע, קבע בית המשפט העליון לא אחת כי העיריות אינן חייבות לפנות אשפה שמייצרים בתי עסק בהיקפים חריגים

רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה הגישה תביעה על סך מיליון שקל כנגד עיריית רעננה בטענה להתנערותה הפסולה והמקוממת רבת השנים כדבריה מחובתה הבסיסית על פי דין לדאוג לפינוי אשפה מהסופרמרקט שלה בעיר.

רמי לוי, בעלים ומנכ”ל החברה. צילום: יח”צ

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון נאמר כי מוטלת חובה על העירייה לפנות בעצמה ועל חשבונה אשפה שבתחומה, ובכלל זה מהסופרמרקט של רמי לוי שיווק השקמה אשר האשפה המיוצרת בו היא אשפה רגילה לחלוטין שאינה חריגה כלל ועיקר והכוללת אשפה רטובה ויבשה בלבד.

לדברי רמי לוי שיווק השקמה העירייה מנועה מלהשית את חובת פינוי האשפה על רמי לוי שיווק השקמה כל עוד לא קבעה קריטריונים ברורים להגדרת כמות “אשפה חריגה” בחוק העזר. חובה בסיסית זו נאמר בתביעה מוטלת על העירייה והיא לא הייתה רשאית להשית על רמי לוי שיווק השקמה את חובת פינוי האשפה מהסופרמרקט, חובה הכלולה בגדר השירותים שהיא מחויבת לספק כנגד הארנונה המשולמת לה (העירייה, נאמר בתביעה גובה בגין הסופרמרקט ארנונה שנתית בסך כ-1.6 מיליון שקל).

לעומת זאת לגבי האשפה החורגת מכך יכולה העירייה להשית על רמי לוי שיווק השקמה את החובה לפנותה רק אם חוק העזר היה מבחין בצורה ברורה בין אשפה בסיסית לבין אשפה עודפת. אולם אבחנה כאמור אינה קיימת בחוק העזר, וכל עוד לא נקבעה בחוק העזר אבחנה ברורה בין אשפה רגילה לבין אשפה עודפת, מחובתה של העירייה לפנות את האשפה מהסופרמרקט בעצמה ועל חשבונה.

בית המשפט מתבקש לחייב את העירייה להשיב לרמי לוי שיווק השקמה את הנזק הממוני שנגרם לה בגין עלויות פינוי האשפה מהסופרמרקט שלה על חשבונה, בסך מיליון שקל.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: “העירייה קיבלה את התביעה ותגיב עליה בהרחבה במסגרת ההליך המשפטי. כידוע, קבע בית המשפט העליון לא אחת כי העיריות אינן חייבות לפנות אשפה שמייצרים בתי עסק בהיקפים חריגים, ומובן כי במקרה דנן מדובר באשפה החורגת בהיקפיה ובטיבה מאשפה רגילה. עוד יוער כי מליאת מועצת העיר אישרה לאחרונה חוק עזר פינוי אשפה חדש שמסדיר את הנושא ולאחר אישור החוק על ידי הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים העירייה תפעל לפיו”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*