קופיקס תובעת 395 אלף שקל מבלדי בעקבות מחלוקת על חלוקת ההוצאות של הליך משפטי

בתביעה נאמר כי נגד קופיקס הוגשה בקשה לייצוגית בגין שני מוצרים שמכרה ואשר סופקו לה על ידי בלדי: שניצל קפוא ואמנון קפוא, הנמכרים באריזה סגורה. זאת, בטענה לאי הצגת משקל המוצר על גבי אריזות המוצרים הללו. עתה טוענת קופיקס, כי בלדי התנערה מהתחייבויותיה ולא שילמה את הוצאות ההליך של הבקשה לאישור הייצוגית והוצאות נוספות

מוצרים מתכלים לרשת קופיקס. צילום מסך
מוצרים מתכלים לרשת קופיקס. צילום מסך

רשת המרכולים קופיקס הגישה לבית משפט השלום באשדוד תביעה על סך 395 אלף שקל כנגד חברת בלדי מבאר טוביה, המתמחה בהספקת מוצרי בשר ודגים.

בתביעה נאמר כי נגד קופיקס הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בגין שני מוצרים שמכרה ואשר סופקו לה על ידי בלדי: שניצל קפוא ואמנון קפוא, הנמכרים באריזה סגורה. זאת, בטענה לאי הצגת משקל המוצר הקפוא על גבי אריזות המוצרים הללו.

הואיל ומדובר היה באחריותה של בלדי לציון המשקל על גבי האריזה, הוסכם בינה לבין קופיקס על חלוקת האחריות ביניהן בהליך המשפטי שהתנהל, ואכן בלדי סיפקה עו”ד שייצג את קופיקס וזו שילמה מחצית משכרו.

עם התקדמות ההליך המשפטי סוכם בין הצדדים כי קופיקס תגיע להסדר מול התובע הייצוגי ובלדי, לנוכח אחריותה כיצרנית וכיבואנית מזון, תישא במלוא הוצאות ההליך המשפטי, קרי תשלום הגמול לתובע הייצוגי (10,000 שקל) ושכר טרחת עורך דינו (135 אלף שקל) והפיצוי לציבור (250 אלף שקל).

על בסיס התחייבותה זו של בלדי לא שכרה קופיקס עו”ד מטעמה, לא הגישה הודעת צד ג’ כנגד בלדי והסכימה לנהל את ההליך באמצעות עו”ד של בלדי. לדברי קופיקס, בלדי הודיעה לה על נכונותה לשאת רק בחלק מהפיצויים לציבור, ועל מנת למנוע מצב של מחלוקת הוסכם ביניהן על הליך גישור לצורך קביעת האחריות ביניהם ביחס לפיצוי לציבור.

עתה טוענת קופיקס, כי בלדי התנערה מהתחייבויותיה ולא שילמה את הוצאות ההליך של הבקשה לאישור תביעה ייצוגית וכי היא זו ששילמה את מלוא הפיצוי לציבור ואת תשלום שכר הטרחה של התובע הייצוגי ותשלום הגמול לתובע עצמו.

מהנתבעת לא התקבלה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*