צלמת אוכל תובעת מדיינרס 200 אלף שקל על שימוש בתצלומיה ללא אישור

על פי התביעה, דיינרס השתמשה לשם קידום מועדון ההטבות הידוע בשם: דיינרס קלאב בתצלום מקורי של שרית גופן. מדובר בתמונת נתח בשר אותו צילמה וערכה גופן ואשר סופק למיטב המסעדות בארץ

צילום מזון. אילוסטרציה. תמונה: Pixabay
צילום מזון. אילוסטרציה. תמונה: Pixabay

דיינרס קלאב ישראל נתבעת בבית המשפט המחוזי בחיפה לשלם 200 אלף שקל לשרית גופן, צלמת אוכל במקצועה, בטענה לשימוש לא חוקי בתצלום שלה במסגרת פרסום מסחרי. גופן מציינת כי היא עובדת עם לקוחות בחזית תעשיית המזון ובעלת מוניטין עסקי מהמובלים בתחום.

לטענתה, במהלך החודשים ינואר-פברואר הופיעו בפלטפורמות דיגיטליות שונות מודעות פרסום ממומנות על ידי דיינרס קלאב ישראל ו/או מי מטעמה, אשר קידמו את מועדון ההטבות הידוע בשם: דיינרס קלאב, לרבות הטבות בתחום המסעדנות.

לדברי התובעת, לתדהמתה בפרסום המסחרי מטעם הנתבעת נעשה שימוש לא ידיעתה וללא כל הרשאתה ו/או הסכמתה בתצלום מקורי של נתח בשר אותו צילמה וערכה במהלך שני ימי צילומים בחודש יוני 2016 ולפי בקשת השף יוגב ירוס ושותפו השף אייל סניור בעבור תמורה כספית, תצלום אותו סיפקה למסעדות מובילות בארץ, דבר המעיד על רמת המוניטין העסקי שלה.

לטענת התובעת, אין חולק כי היא היוצרת הבלעדית של התצלום, וכי מלוא זכויות היוצרים והזכויות המסריות בתצלום שייכים לה במלואם ובהתאם להוראות חוק זכויות יוצרים. בנוסף, אין כלל מחלוקת כי הנתבעת מעולם לא פנתה אליה לקבלת רישיון שימוש ומעולם לא שילמה לה כל תמורה בעד השימוש בתצלום האמור.

בתביעה מציינת התובעת כי התצלום המפר “הודבק” למסעדה שהיא מעולם לא עבדה איתה, וכי כלל לא מקובל עליה סטנדרט המסעדה הנדונה, ביחס למוניטין העסקי שצברה במהלך 20 שנות פעילות.

התובעת מציינת כי בעקבות פנייתה אל הנתבעת הסירה זאת את התצלום המפר, ואולם טענה כי לדעתה אין כלל מקום לפצות אותה. בית המשפט מתבקש לפסוק לה פיצוי סטטוטורי ובנוסף לאסור על הנתבעת בצו מניעה קבוע מלעשות כל שימוש בתצלום האמור.

מדיינרס נמסר בתגובה: “קיבלנו את התביעה ואנו לומדים את הנושא”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*