פשרה בייצוגית: מאפיית שיבולת השרון תתקין ב-32 סניפי הרשת מערכת עזר לשמיעה בעמדת שירות אחת לפחות

במסגרת הסדר הפשרה נקבע כי בנוסף וכפיצוי מוסכם לטובת חברי הקבוצה, תרכוש הרשת בתוך חודשיים ממועד אישור ההסדר ותתקין מערכת עזר נוספת בעמדת שירות נוספת מעבר לקבוע בתקנות, וכך גם בסניף החדש שייפתח עד לחודש ספטמבר

מערכת עזר לשמיעה בבתי עסק

בקשה לאישור הסדר פשרה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בתביעה ייצוגית נגד מאפיית שיבולת השרון. המבקש, תושב תל אביב, ביקש לייצג את האנשים עם מוגבלות בשמיעה אשר הגיעו או היו יכולים להגיע לסניפי רשת “שיבולת השרון” למוצרי מאפה, לחמים, עוגות, עוגיות וכדומה (32 סניפים).

התביעה הוגשה בטענה להעדר מערכת עזר לשמיעה עם לולאת השראה ועם אוזניה, בעמדת שירות אחת לפחות מכל סוג שירות בסניפים, בניגוד להוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות).

המבקש צירף לבקשה בדיקה של חוקר מוסמך מטעמו שביקר ב-15 מבין 32 סניפי רשת שיבולת השרון באתר הרשת, ומצא כי בשני שלישים מהסניפים שנבדקו (עשר מתוך חמש עשרה) לא הייתה מערכת עזר עם שילוט הנחיות וסמל האוזן בעמדת שירות. בנוסף נמצא כי בדף הצהרת נגישות באתר אין התייחסות למערכות עזר לשמיעה.

בהסדר הפשרה נקבע כי בתוך כחודשיים מהמועד בו יינתן להסדר תוקף של פסק דין בבית המשפט, יהיו בכל 32 סניפי הרשת מערכת עזר לשמיעה בעמדת שירות אחת לפחות מכל סוג שירות. בנוסף וכפיצוי מוסכם לטובת חברי הקבוצה, תרכוש הרשת בתוך חודשיים ממועד אישור ההסדר ותתקין מערכת עזר נוספת בעמדת שירות נוספת מעבר לקבוע בתקנות, וכך גם בסניף החדש שייפתח עד לחודש ספטמבר, כך שיהיו בסך הכול 58 מערכות עזר לשמיעה ב-58 עמדות שירות ב-33 הסניפים שברשת.

עוד נקבע במסגרת הסדר הפשרה, כי לתובע הייצוגי ישולם גמול בסך 4,000 שקל והחזר הוצאות בדיקת החוקר בסניפים בסך 5,000 שקל, ואילו לבא כוחו, עו”ד שלומי אבני, ישולם שכר טרחה בסך 35 אלף שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*