פנייה לכנסת: לבטל את אזורי העישון במסעדות, בתי קפה וברים

הפנייה של איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון והאגודה למלחמה בסרטן, באה לקראת המשך הדיון בנושא הרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים, כדי לשפר את יכולת הצו להגן על הציבור הישראלי מפני החשיפה לעישון כפוי

צילום אילוסטרציה, Pixabay
צילום אילוסטרציה, Pixabay

איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית, החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון והאגודה למלחמה בסרטן, פנו השבוע במכתב לח”כ אלי אלאלוף, יו”ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, והציעו לבטל את חדרי העישון ואזורי העישון במסעדות, בתי קפה, ברים, ומוסדות להשכלה גבוהה, ולא לאפשר החרגות.

הפנייה באה לקראת המשך הדיון בנושא הרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים, על מנת לשפר את  יכולת הצו להגן על הציבור הישראלי מפני החשיפה לעישון כפוי, הגורם למותם של כ-800 ישראלים בשנה. הכותבים מציעים לא לאפשר החרגות, שכן לדבריהם ההחרגות למיניהן יוצרות בלבול בקרב הציבור, בעלי המקומות והפקחים, אינן  מאפשרות מדיניות אכיפה אפקטיבית, ובכך משבשות את מטרות הצו להגן על בריאות הציבור.

עוד הם טוענים בפנייתם, כי הניסיון בישראל ובעולם מוכיח כי עישון במבנה גורם בפועל לסיכון בריאותי חמור בחלקים אחרים של המקום. יתר על כן, הוכח כי רעלני העישון נשארים במבנה/רכב וגורמים לסיכון בריאותי לכל אדם גם זמן רב לאחר מכן (“עישון יד שלישית”).

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*