ע.דורון עתרה נגד רשות שדות התעופה לאחר שפסלה את מועמדותה להפעלת מסעדה בטרמינל 3

בית המשפט התבקש גם להוציא צו ביניים המורה לרשות להימנע מהמשך הליכי המכרז ומלהתקשר עם הזוכות במכרז, עד למתן החלטה בעתירה. בית המשפט בחר לא לעשות כך, לפחות עד הדיון הנוסף שיתקיים בשבוע הבא

טרמינל 3 בנתב"ג. צילום: Vladislav Bezrukov ויקימדיה
טרמינל 3 בנתב"ג. צילום: Vladislav Bezrukov ויקימדיה

חברת ע.דורון אל פרויקטים הגישה עתירה נגד רשות שדות התעופה לביטול ההחלטה על פסילת הצעתה במכרז להפעלת מסעדה לממכר נקניקיות ובירה באולם הנוסעים היוצאים בטרמינל 3 בנתב”ג. בית המשפט מתבקש גם להורות על ביטול החלטת הרשות להכריז על הצעתן המשותפת של שתי חברות נוספות שזכו במכרז, כהצעה הזוכה במכרז.

בית המשפט התבקש להוציא צו ביניים המורה לרשות להימנע מהמשך הליכי המכרז ומלהתקשר עם הזוכות במכרז, וזאת עד למתן החלטה בעתירה, אם כי בית המשפט בחר שלא לנהוג כך, לפחות עד הדיון הבא שיתקיים בשבוע הבא. בעתירה מצוין כי חברת ע.דורון אל פרויקטים מנהלת ומפעילה בין היתר מערך הסעדה של ארוחות, שתייה קרה וחמה לציבור הרחב ולעובדים במסוף נהר הירדן ובמסוף הגבול היבשתי גשר אלנבי.

לטענת העותרת, החלטת הרשות לפיה היא אינה עומדת בתנאי הניסיון הואיל ואינה מפעילה “מתחם הסעדה” ולכן היא אינה עומדת בשלב א’ של המכרז, היא החלטה פסולה שהתקבלה בניגוד מוחלט להוראות הדין. נטען כי היא נעדרת כל בסיס עובדתי ובוודאי משפטי, ומשכך יש להורות על ביטולה.

לדברי העותרת, בחינה אובייקטיבית של עיסוקה מעלה סברה שאין בה ממש, לפיה היא מספקת שירותי הסעדה לעובדי מסוף אלנבי בלבד ולא לקהל הרחב. לטענתה, היא מספקת בפועל שירותי הסעדה ללקוחות מזדמנים דרך קבע, עניין שדי בו לבדו כדי להורות על פסילת החלטת הרשות, הנסמכת על נתונים עובדתיים שגויים, בלשון המעטה.

עוד נטען בעתירה שהוגשה באמצעות עוה”ד חן כהן וחובב ביטון, כי פרשנות הרשות למונח “מתחם הסעדה” אינה עולה בקנה אחד עם לשון המכרז והוראותיו כלל ועיקר, ועל כן אין מקום לפרשנותה הפסולה על בסיסה נפסלה הצעתה של העותרת. לדברי העותרת, הרשות העניקה למציעים שנקבעו כזוכים במכרז יתרון פסול על פני מציעים אחרים, בכך שאפשרה להם לתקן את טופס הזמנת ההצעות שהוגש על ידם תוך שיפור או שינוי הצעתם המשותפת, ושומה היה על הרשות לקבל את ההצעה המשתפת כפי שהיא ועל פי תוכנה המקורי, ובהתאם לכך לקבוע כי ההצעה המשותפת אינה עומדת בתנאי הסף במכרז.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*