סקר של Cibus Sodexo: הטבה של כרטיסי הסעדה לעובדים – לא רק בהייטק

הסקר שערכה החברה בודק את הקשר בין ההטבות שמקבלים העובדים למידת שביעות רצונם במקום עבודתם

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

האם העובדים בישראל אוהבים את מקום עבודתם, לאילו הטבות זכאים העובדים בישראל ומה הקשר בין השניים?

מרבית הישראלים מרוצים ממקום עבודתם וחולמים על קרן השתלמות, יום עבודה מהבית וכרטיסי הסעדה. סקר שערכה חברת Cibus Sodexo מצא את הקשר בין ההטבות שמקבלים העובדים למידת שביעות רצונם במקום עבודתם.

ה-1 במאי הוא יום זכויות העובדים. ברחבי העולם וגם בישראל מציינים את היום שמזוהה גם כיום הפועלים להזדהות ולמאבק למען מעמד הפועלים, לתנאי עבודה טובים יותר ולחיזוק ארגוני העובדים. לרגל יום זה, ערכה Cibus Sodexo, החברה העוסקת בתחום פתרונות לשירותי ארוחות והסעדה בארגונים, סקר הבוחן האם הישראלים מרוצים במקום עבודתם, מה ההטבות להן העובדים זכאים ואת מידת ההשפעה של ההטבות אותן הם מקבלים על מידת שביעות רצונם ממקום עבודתם.

מהסקר עולה כי מרבית העובדים (57%) מרוצים בסך הכול ממקום עבודתם, 11% מהם מאוד שבעי רצון מאוד. רק 1.5% מהנשאלים העידו על עצמם כי אינם מרוצים כלל ממקום עבודתם.

ההטבה הפופולרית ביותר הניתנת לעובדים על ידי המעסיק בישראל היא קרן השתלמות (67%)  וכן ביטוחים פרטיים (30%). בתחום הטבות פנאי לעובדים: 22% מהנשאלים העידו כי הם מקבלים הטבת כרטיסי הסעדה, שהפכה להטבה יותר ויותר רווחת בשנים האחרונות. ההטבה הכי פחות נפוצה כיום היא יום עבודה מהבית, רק 8.4% העידו כי הם מקבלים אותה. 7.5% מהעובדים דיווחו כי אינם מקבלים כלל הטבות ממקום העבודה.

עוד נמצא קשר ישיר בין מספר ההטבות אותן מעניק מקום העבודה לבין מידת שביעות רצון העובד ממקום עבודתו. העובדים אשר העידו כי הם זכאים ל-3 הטבות ויותר מהמעסיק העידו על מידת שביעות רצון גבוהה מהעבודה. מנגד, עובדים שלא זכאים בכלל להטבות מהמעסיק שלהם דירגו את מידת שביעות רצונם בציון הנמוך ביותר והרבה מתחת לממוצע.

קרן וייזמן, סמנכ”ל שיווק Cibus |Sodexo: “אנחנו רואים מגמה הולכת וגוברת של הרחבת מגוון ההטבות הניתנות על ידי חברות לעובדים וכן גידול ברמת הציפיות של העובדים לקבלת אותן הטבות. ממצאי הסקר מראים כי הטבת כרטיסי ההסעדה, שהייתה בעבר נפוצה בעיקר במגזר ההייטק, מתרחבת לתעשיות נוספות ואף למגזר הממשלתי-ציבורי. עוד נתון מעניין הוא, שבשנים האחרונות אנחנו רואים מגמת גידול בסכומי הסבסוד הניתנים לעובדים, מתוך הבנה שמדובר בכלי לגיוס ושימור עובדים בעידן הנוכחי”.

הסקר נערך על ידי חברת i Panel בקרב 310 עובדים שכירים מכל הסקטורים במשק, כאשר מחציתם מצויים בעמדות ניהוליות ומנהלים עובדים תחתיהם. 41.4% בוגרי תואר ראשון, 19.1% בוגרי תואר שני ומעלה ואילו 0.6% בלבד בעלי השכלה יסודית או פחות. כמו כן, 28.2% מרוויחים מעט מעל השכר הממוצע ברוטו למשק בית, העומד על 14 שקל לחודש.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*