סוסנה מובינג, העוסקת בשינוע דגימות חלב למעבדה, ביקשה לקבוע כי היא הזוכה במכרז של המועצה לענף החלב

לטענתה, עדת המכרזים חרגה ממתחם הסבירות ונפלו בידיה שגיאות מהותיות ביותר המאיינות את החלטתה שלא לבחור בה בהיותה בעלת הצעה הזולה ביותר, כחברה הזוכה במכרז. בית המשפט הכריע לבסוף כי התנהלותה של מועצת החלב בכל הליך המכרז נעשתה כנדרש ממנה

משאית של חברת סוסנה מובינג. צילום מסך

חברת סוסנה מובינג מכפר סבא חברה העוסקת בתחום הלוגיסטיקה, השילוח, והשינוע בתחומי הפארמה, המזון ותחומים רבים נוספים, מבקשת מבית המשפט לקבוע כי היא הזוכה במכרז של מועצת ענף החלב בישראל לאספקת שירותי איסוף של דגימות חלב מתחנות איסוף והובלתן בקירור אל המעבדה המרכזית הנמצאת בפארק התעשייה בקיסריה. זאת במקומה של חברה אחרת שנקבעה כזוכה במכרז.

לטענת סוסנה מובינג, העוסקת בתחום השינוע בכלל והשינוע בקירור בפרט, ועדת המכרזים וה”יועצים” שמונו על ידה שגו שגיאה קשה לגבי דירוג האיכות שלה, והטו את דירוג האיכות שלה באופן שרירותי וחסר כל סבירות, על מנת שהצעתה של החברה האחרת תזכה, ולו היו פועלים בעניינה כדין היא זו שהיתה אמורה לזכות במכרז.

סוסנה מובינג מציינת כי למרות שהצעת המחיר שלה הייתה נמוכה בכשבעה אחוזים מהצעתה של הזוכה, נקבע על בסיס דירוג האיכות שבמסגרתו ניתן לה באופן תמוה ממש ציון 7 ואילו לחברה הזוכה ניתן ציון 9.

לטענתה, עדת המכרזים חרגה ממתחם הסבירות ונפלו בידיה שגיאות מהותיות ביותר המאיינות את החלטתה שלא לבחור בה בהיותה בעלת הצעה הזולה ביותר, כחברה הזוכה במכרז.

התובעת, המספקת מאז שנת 2017 למועצת החלב את שירותי ההובלה בקירור של דגימות החלב, מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורת על ביטול החלטתה של ועדת המכרזים של מועצת החלב ולהורות כי מדרג האיכות שלה הינו לכל הפחות בהיקף שנקבע לחברה הזוכה (9 מתוך 10), וכי בשקלול המחיר הנמוך שהוצע על ידה והציון לגבי מדרג האיכות שלה, הרי שהיא הזוכה במכרז.

בד בבד עם הגשת העתירה, הגישה סוסנה מובינג לבית המשפט בקשה למתן צו מניעה המונע ממועצת החלב לחתום על חוזה עם החברה הזוכה.

תגובת מועצת החלב:

“בדומה לכל מכרז שמבצעת מועצת החלב, גם המכרז המדובר בוצע בהתאם לנוהל המכרזים הקבוע בחוק ובלווי ייעוץ משפטי. מועצת החלב תשיב לטענות העותרים בבית המשפט ולא בתקשורת”.

עוד נמסר ממועצת החלב, כי “בעקבות הדיון בבית המשפט ב-6 באוקטובר בנושא הלה, במסגרת העתירה המנהלית שהוגשה על ידי חברת סוסנה מובינג בע”מ נגד מועצת החלב ומשיבות נוספות, בעניין תוצאות מכרז – הכריע בית המשפט כי התנהלותה של מועצת החלב בכל הליך המכרז נעשתה כנדרש ממנה ועל פי דין וחברת סוסנה קיבלה את המלצת בית המשפט לחזור בה מהעתירה”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*