מ.ס.י. גידולי שדה תובעת כ-2 מיליון שקל מאיילון בעקבות שתי שרפות במתבן

בתביעה נטען כי אין ממש בטענתה של חברת הביטוח, לפיה לא קיים כיסוי ביטוחי בשל מקרה בזדון, מאחר שלא הוכח כי המקרים אירעו בזדון, וכן חובתה של איילון להוכיח זדון ולא להסתפק בטענה סתמית

שריפה במושב. צילום מסך

חברת מ.ס.י. גידולי שדה העוסקת בחקלאות, עיבוד וגידולי שדה, ובמתן שרותי עיבודים חקלאיים, הגישה לבית משפט השלום בכפר סבא שתי תביעות תגמולי ביטוח בסכום כולל של כ-2 מיליון שקל כנגד חברת הביטוח איילון. בתביעה האחת על סך 1.2 מיליון שקל נאמר כי איילון הייתה המבטחת של מתבן ומערומי קש וחציר של התובעת בביטוח רכוש, וכי בראשית חודש ינואר 2018 פרצה שרפה במתבן הממוקם במשק במושב הודיה, וכי כתוצאה מהשרפה נשרפו לחלוטין מערומי הקש והתבן ונגרם נזק משמעותי למבנה המתבן.

בתביעה השנייה על סך 695 אלף שקל נאמר כי איילון ביטחה מתבן ומערומי קש וחציר של התובעת בביטוח לרכוש, וכי בחלוף כשבוע ממועד אירוע השרפה במושב הודיה, פרצה שריפה במתבן השייך לתובעת הממוקם במושב יד נתן, וכתוצאה מהשרפה נשרפו לחלוטין מערומי הקש והתבן ונגרם נזק מבנה המתבן.

לטענת התובעת במענה לפניותיה לאיילון לקבלת פיצוי בגין נזקי השרפות שנגרמו לה דחתה איילון את דרישותיה בטענה לפיה היא אינה זכאית לפיצוי היות ו”על פי רישומי הפוליסה פרק רכוש משקי שבוטח ו/או כל רכוש מסחרי אחר או מתבנים על תכולתם ו/או מערומים – אינו כולל כיסוי לנזקי זדון”.

בתביעה נטען כי אין ממש בטענתה של איילון לפיה לא קיים כיסוי ביטוחי בשל מקרה בזדון, מאחר שלא הוכח כי המקרים אירעו בזדון, וכן חובתה של איילון להוכיח זדון ולא להסתפק בטענה סתמית.

התובעת מציינת כי מומחה שרפות מטעמה קבע בחוות דעתו ללא כל ספק כי השרפות לא נגרמו כתוצאה מהצתות. לדברי התובעת, גם לאור חקירת המשטרה ושירותי הכיבוי לא הוכח כי אכן הוכחה שריפה בזדון.

בתביעה נאמר כי השמאי מטעמה של התובעת, דב סמפולינסקי, קבע כי נזקיה כתוצאה מאירועי השרפה עומדים על סך כולל של כ-3.4 מיליון ש”ח. לטענת התובעת מאחר שלא נקבע ולא הוכח על ידי איילון מרכיב של זדון, נושאת איילון באחריות מלאה לחבות ולפיצוייה בשל הנזקים שנגרמו לה על פי הפוליסות שהנפיקה איילון ואשר כיסו את האירועים הנטענים.

תגובת איילון לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*