משרד העבודה והרווחה מבקש מבית הדין להחמיר בעונשה של שופרסל בגין הרשעתה ב-223 עבירות על חוק שעות עבודה ומנוחה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב השית על שופרסל קנס של 252 אלף שקל וכן התחייבות שלא לבצע עבירות דומות. עתה נטען בערעור כי העונש אינו נותן ביטוי הולם לנסיבות ביצוע העבירות והצטברותן ובייחוד לעובדה כי העבירות בוצעו כלפי 63 עובדים

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב

משרד העבודה והרווחה והשירותים החברתיים מבקש מבית הדין הארצי לעבודה בירושלים להחמיר בעונשה של חברת שופרסל בגין הרשעתה ב-223 עבירות שעניינן העסקת 63 מעובדיה במחלקות האונליין בסניפי שופרסל דיל גלילות ורננים (שניים מסניפיה) בשעות נוספות מעבר למותר בחוק שעות עבודה ומנוחה וזאת מחודש אפריל-ספטמבר 2013.

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב השית על שופרסל קנס של 252 אלף שקל וכן התחייבות שלא לבצע עבירות דומות. עתה נטען בערעור כי העונש אינו נותן ביטוי הולם לנסיבות ביצוע העבירות והצטברותן ובייחוד לעובדה כי העבירות בוצעו כלפי 63 עובדים.

בערעור נאמר, כי בית הדין האזורי שגה בכך שבשלב הראשון קבע כי יש לראות בכל יום עבודה שבו בוצעו עבירות כלפי מספר עובדים אירוע נפרד, ובסך הכול 35 אירועים. לדברי משרד העבודה והרווחה, שופרסל הורשעה ב-223 עבירות שנעברו כלפי 63 עובדים במשך תקופה של מספר חודשים, ובנסיבות אלו קביעת מספר האירועים בהתאם למספר הימים בהם נעברו העבירות היא רנדומאלית ואין לה הצדקה מהותית.

קביעה זו, נטען בערעור, אינה נותנת משקל של ממש לעובדה כי העבירות בוצעו כלפי 63 עובדים ולפיכך דוחקת את הערך המוגן עליו נועד החוק להגן – העובד ורווחתו – ואינה עולה בקנה אחד עם תכלית האיסור הפלילי.

בנוסף נטען בערעור, כי בית הדין האזורי שגה בכך שגזר את העונש ההולם מגובה הקנס המקסימאלי הקבוע לעבירה ולא לאירוע, ולא התחשב בקביעותיו הוא כי מדובר במספר אירועים להם נדרש על פי החוק לקבוע מספר מתחמים, ובעובדה שרוב האירועים כוללים מספר עבירות שנעברו כלפי מספר עובדים.

לסיכום נטען בערעור, כי שגיאותיו של בית הדין האזורי הובילו לגזירת עונש כולל מקל באופן חריג על שופרסל, שאינו הולם את חומרת העבירות הטמונה בין היתר בריבוי העובדים והצטברות העבירות, ועומד בניגוד לכוונת המחוקק ולערכים המוגנים שבבסיסו של חוק שעות עבודה ומנוחה – העובד ורווחתו.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*