משרד הבריאות נתבע לפצות ב-884 אלף שקל את חברת עטרה בגין ביטול זכייתה במכרז להספקת פירות וירקות לבתי החולים הממשלתיים

בתביעה נאמר, כי העותרת השקיעה כספים ומשאבים אדירים לצורך יישום המכרז, הספקת המוצרים מכוחו, וכן לצורך העמידה בלוחות הזמנים שנקצבו על ידי משרד הבריאות

משאית של חברת עטרה - סחר סיטונאות פירות וירקות. צילום מסך

משרד הבריאות נתבע לפצות בסכום של 884 אלף שקל את חברת עטרה – סחר סיטונאות פירות וירקות בגין ביטול זכייתה במכרז שפורסם על ידו להספקת פירות וירקות לבתי החולים הממשלתיים.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים נאמר, כי המכרז שהינו רחב היקף ובעל משמעויות כספיות גדולות נועד להביא לשינוי במערך הספקת הפירות והירקות לבתי החולים הממשלתיים, כפי שזה היה קיים טרם פרסומו.

לדברי התובעת, בהסתמך על זכייתה במכרז, היא נערכה באופן מלא לישום המכרז ולתחילת ההספקה במסגרתו לכלל בתי החולים המצויים באזורי הזכייה שלה, שהם אזורי הדרום והמרכז כולל אזור ירושלים, בלא פחות מ-13 בתי חולים, ב-17 נקודות חלוקה שונות.

זאת, מציינת התובעת, לאור הודעת משרד הבריאות כי עליה להתחיל את ההספקה מכוח המכרז החל מיום ה-1 באפריל 2016. בתביעה נאמר, כי העותרת השקיעה כספים ומשאבים אדירים לצורך יישום המכרז, הספקת המוצרים מכוחו, וכן לצורך העמידה בלוחות הזמנים שנקצבו על ידי משרד הבריאות.

ברם ב-28 במרץ 2016, לאחר שהתובעת כבר סיימה להיערך ליישומו של המכרז ושלושה ימים בלבד לפני תחילת ההספקה מכוחו, הודיע לפתע פתאום משרד הבריאות כי הוא מקפיא את יישום המכרז.

המרכז הלוגיסטי של חברת עטרה. צילום מסך: סרט התדמית של החברה

לאחר מכן, כעבור חודשים רבים, הודיע משרד הבריאות על ביטול זכייתה של התובעת במכרז, ולמעשה על ביטול ההתקשרות שבין הצדדים וביטול המכרז ביחס לאזורי הזכייה של התובעת. לבסוף, מציינת התובעת, כי בחלוף חודשים רבים נוספים הודיע משרד הבריאות על ביטול המכרז כולו.

לטענת העותרת, משרד הבריאות נכנע ללחצים שהופעלו עליו ועל כן הקפיא תחילה את ביצועו של המכרז ואף עשה לאחר מכן ככל שביכולתו לשם ביטול המכרז שהוא עצמו פרסם בכללותו. זאת, תוך שימוש בכל תירוץ אפשרי לשם הצדקת הביטול ומתוך מטרה פסולה להמשיך ולאפשר את אותה התנהלות קלוקלת שהמכרז נועד לתקן מלכתחילה.

בית המשפט מתבקש לחייב את משרד הבריאות לפצות את התובעת בגין נזקיה הכבדים כתוצאה מביטול זכייתה במכרז, נזקים המתבטאים בהוצאות, השקעות, ותשומות אדירות בהן נשאה לשם השתתפות במכרז ולאחר קבלת ההודעה על זכייתה בו.

ממשרד הבריאות נמסר: “נגיב בבית משפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*