מרב מזון תובעת את צים ומשרד הבריאות בעקבות השמדת מטען של גבינות גאודה

אוניית מכולות, צילום ויקפדיה
אוניית מכולות, צילום ויקפדיה

חברת מרב מזון כל הגישה לבית משפט השלום בחיפה תביעה בסך 247 אלף שקל נגד חברת צים שירותי ספנות משולבים מחיפה וכנגד משרד הבריאות (תחנת פיקוח על איכות מזון מיובא).

לדברי החברה, במסגרת עסקיה היא רכשה 16,506 אריזות של גבינות גאודה במשקל 99 ק”ג ביום 22.11.17, והמטען האמור הומכל על ידי הספק בפולין ב-9 מכולות קירור כשהוא במצב שלם, טוב ותקין, ונמסר לידי חברת צים לשם הובלתו בישראל, כאשר צים התחייבה להוביל או לטפל בכל הקשור להובלת המטען מהספק שבפולין לישראל.

המטען נאמר בתביעה הגיע ב-19 בדצמבר 2017 לנמל אשדוד, אולם כאשר הועברו נתוני הטמפרטורה של אחת המכולות לידי תחנת הפיקוח על איכות מזון מיובא, היא החליטה, מבלי שראתה או בדקה את המטען, שלא להתיר את שיווקו בישראל. זאת בשל אי שמירת המטען בטמפרטורה הרצויה במכולה בשלבים מסוימים במהלך השינוע. בתביעה נאמר, כי המטען שהיה במכולות האחרות הותר לשיווק בישראל.

לטענת מרב מזון כל, בעקבות ההחלטה בדבר פסילת המטען לשיווק בארץ בשל אי שמירתו בטמפרטורה הרצויה במהלך ההובלה ארצה, המטען הושמד, ולתובעת נגרמו נזקים בסך 245 אלף שקל. סכום הנזק/התביעה מורכב מערך המטען שהושמד, דמי הובלה, הוצאות בגין יבוא המטען, אחסנתו והשמדתו.

לטענת התובעת, הנתבעות ביחד ולחוד אחראיות סולידרית ו/או בנפרד כלפיה בגין נזקיה, לנוכח העובדה לפיה המטען הושמד כתוצאה מרשלנותן.

תגובות צים ומשרד הבריאות לא התקבלו עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*