מפעילי מסעדת פוראמה בתל אביב תובעים 190 אלף שקל מ-AIG על נזקים שנגרמו לה מרכב שדרס את באי המקום

בתביעה נטען כי נהג רכב, שהיה מבוטח על ידי AIG, איבד שליטה ונסע לתוך המסעדה, פגע באורחיה ונעצר כשהוא בתוכה בהותירו אחריו הרס מוחלט. שניים מסועדי המסעדה ונהג הרכב נהרגו. לטענת התביעה, החברה מתמהמת בתשלום הנזק והתנהלה באורח כוחני

מסעדת פוראמה. צילום: אתר המסעדה
מסעדת פוראמה. צילום: אתר המסעדה

חברת טוני האוס המפעילה מסעדה בשם פוראמה ברחוב בן יהודה 7 בתל אביב הגישה לבית משפט השלום בפתח תקוה תביעה בסך 190 אלף שקל נגד חברת הביטוח AIG. בתביעה נטען כי בשעות הערב של ה-18 ביוני 2016 נסע ברחוב בן יהודה רכב שהיה מבוטח על ידי AIG בפוליסה הכוללת, בין היתר, כיסוי בגין נזקים לצדדים שלישיים. בהגיעו לצומת בה קיים עיקול קל שמאלה המשיך הנהג בנסיעה ישר על המדרכה, פגע באורחי המסעדה שישבו ברחבה המיועדת לכך, המשיך בנסיעתו לתוך המסעדה תוך כדי גרימת נזקים כבדים למסעדה, ונעצר כשהוא בתוך המסעדה בהותירו אחריו חורבן והרס מוחלט.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו”ד קרן גרינברגר נאמר כי באירוע טרגי זה נהרגו שניים מסועדי המסעדה ונהג הרכב בעצמו. לדברי התובעת, אין מחלוקת כי התאונה אירעה בשל רשלנותו של הנהג ועל כן AIG חבה ישירות בנזקיה בשל אחריותו של הנהג המבוטח על ידה כלפי צדדים שלישיים ומכוח סעיף 68 לחוק חוזה הביטוח.

לדברי התובעת, בהתחמקותה המתמשכת של חברת הביטוח מתשלום נזקיה בסמוך לאירוע, היא התעלמה לחלוטין מההשלכות הטראומטיות הקשות שנגרמו לעובדי המסעדה ומנהליה בראותם מראות קשים, בהם הרוגים ופצועים מוטלים במקום, בנוסף להרס והחורבן במסעדה, דבר שמוטט עליהם את עולמם, ללא כל התראה מוקדמת, וכי התופעות הטראומטיות הנלוות לאירוע זה מלוות את העובדים עד היום.

לדברי התובעת, היא עשתה מאמצים רבים לסיום תביעה זו מחוץ לכותלי בית המשפט במשא ומתן ישיר מול AIG או מי מטעמה, אולם התנהלותה הכוחנית של AIG, בהיותה בעלת המאה והדעה, מנעה אפשרות זו, ועל כן לא נותרה לה כל דרך אחרת לפיצוי בגין מלוא נזקיה כפועל יוצא מאירוע טראגי זה, אלא להגיש תביעה זו לבית המשפט למיצוי מלוא זכויותיה על פי דין.

בית המשפט מתבקש לפסוק לתובעת פיצויים בגין הנזק למבנה ולתכולה ובגין אובדן רווחים.

תגובת AIG : “החברה טרם קיבלה את כתב התביעה לידיה. עם קבלתו, תלמד את הנטען בו ותתייחס במסגרת כתב ההגנה”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*