מפגש קולינרי עם השף גיום איסקנדר בפתיחת שבוע הקולינריה הצרפתית

השף, שהיה האורח של רשת לגעת באוכל, הדגים הכנת מנות מהמטבח הצרפתי המזוהה עמו בכלי הבישול של מותגים צרפתיים מובילים

פתיחת חגיגות הקולינריה הצרפתית ברשת לגעת באוכל. שף גיום איסקנדר מדגים הכנת מנות מהמטבח הצרפתי צילום: יוני רייף
פתיחת חגיגות הקולינריה הצרפתית ברשת לגעת באוכל. שף גיום איסקנדר מדגים הכנת מנות מהמטבח הצרפתי צילום: יוני רייף

לכבוד שבוע הקולינריה הצרפתית ערכה היום (ה’) רשת לגעת באוכל מפגש קולינרי עם שף גיום איסקנדר (Guillaume Iskandar) בעל מסעדת Garance מפריס בגרנד קניון בעיר רחובות. השף הוא אורח קבוצת מסלמני, יבואנית TEFAL, PYREX, LUMINARC והבעלים החדשים של הרשת.

שף גיום איסקנדר, צילום: יוני רייף
שף גיום איסקנדר, טכניקות בישול מסורתיות עם טוויסט מודרני. צילום: יוני רייף

השף איסקנדר הדגים הכנת מנות מהמטבח הצרפתי המזוהה עמו, מטבח מורכב אבל נגיש, המבקש לחשוף את סועדיו לטעמים חדשים, ולתת למנות המסורתיות גוון מודרני, לא קונפורמיסטי, כדי שלא ישעמם. ההדגמה נערכה בכלי הבישול של מותגים צרפתיים מובילים. היה גם תפריט טעימות, והשף ענה בסבלנות, בצרפתית כמובן, לשאלות שהופנו אליו והייתה גם הרמת כוסית.

שבוע הקולינריה הצרפתית ה-6 נערך בחסות שגרירות צרפת בישראל והשף פתח את חגיגות המטבח הצרפתי שיתקיימו בסניפי לגעת באוכל לאורך כל חודש פברואר. המסר שלו לישראל: “כבדו את חומרי הגלם המקומיים והעדיפו אותם כמה שיותר טריים, הישר משדות הגידול”.

במהל האירוע הודגמה הכנת  מנות כגון: סושי בר-ים, כרישה והדרים, רביולי צמחוני תמרים בשילוב לימון קונפי, מרק ברבוניות בעלי חמציצים ועוד. גיום איסקנדר הדגיש את העובדה כי התרבות הקולינרית הצרפתית, שבשנים האחרונות נפתחת לעולם, היא כזו הניתנת ליישום בכל מטבח בעולם, כשהדגש הוא על שימוש בחומרי גלם טריים, מקומיים וטכניקות בישול מסורתיות עם טוויסט מודרני.

בכל מטבח צרפתי יש סיר לחץ וכך גם שף איסקנדר הציג אופן אידוי כרישה בסיר הלחץ החדש  Tefal clipso minute , בעל מנגנוני שחרור הלחץ, שאפשרו בישול ואידוי מהיר מתמיד.

במסגרת חגיגות הקולינריה יוצעו ללקוחות מבצעים אטרקטיביים של עד 50% הנחה על מותגי הבישול והאירוח הצרפתיים. רשת לגעת באוכל מרכזת בתוכה כלי בישול ומטבח, חומרי גלם מסוגים שונים וידע מקצועי. הרשת מונה חמישה סניפי קונספט קולינריים בראשון לציון, בקניון הגדול בפתח תקווה, בגרנד קניון בחיפה, בגרנד קניון בבאר שבע ובקניון רחובות. הסניפים השונים פרוסים על שטחי ענק שבין 700-1000 מ”ר כל אחד, בעיצוב חלל ייחודי, עם תמהיל רב גוני הכולל: כלי מטבח מסוגים שונים ובהם כלי בישול, אפייה, גאדג’טים וכלי הגשה, חומרי גלם, מתנות ועוד.

קצת על השף: שף גיום איסקנדר נולד בדרום צרפת, באקס-אן-פרובנס. הוא שאב השראה גדולה מהוריו שנהגו לארח ולבשל לעיתים תכופות והמשיך במסורת זו ברוח של מטבח נדיב, כזה שמתאים לרגעים טובים שחולקים יחד. הוא רכש ניסיון במסעדו הטובות בצרפת ובהן: Le Clos de la Violette, מסעדה בעל 2 כוכבי מישלן של השף ז’אן-מרק בנזו, l’Arpège, של  השף אלן פסאר מסעדת Le Petit Nice של השף ג’רלד פסדה (בעלת שני כוכבי מישלן), ולבסוף אצל שף ברטרנאן גרבו במסעדת Septime.

בשנת 2012 הוא פתח את מסעדת le Garance בפריס, שם אורחי המקום יכולים לשבת על הבר ולצפות במלאכתו של השף. לדבריו, הוא שואף למטבח מורכב, אבל נגיש ויותר מכך, הוא מבקש לחשוף את הלקוחות לטעמים חדשים, ולתת למנות המסורתיות גוון מודרני, לא קונפורמיסטי, כדי שלקוחותיו לא ישתעממו. במילים אחרות: מטבח פשוט וגדוש בהפתעות.

 

טעימות במפגש עם שף איסקנדר. צילום: שולה אטיאס
צילום: שולה אטיאס

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*