מסיבת חצר לבנטינית בסקול יארד דנון

כיסונים, ממולאים, עשבי תבלין מקומיים, מעמולים מסורתיים ומרציפנים בעבודת יד. תלמידי בית הספר דנון יארחו את נוף עתאמנה איסמעיל ממאסטר שף למשתה ערבי שמח. פתוח לקהל הרחב

תלמידי סקול יארד דנון מבשלים אוכל שאמי. צילום: ארכיון בית הספר דנון
תלמידי סקול יארד דנון מבשלים אוכל שאמי. צילום: ארכיון בית הספר דנון
נוף עתאמנה איסמעיל
נוף עתאמנה איסמעיל

ערב של מזטים מהמטבח הערבי המסורתי יתקיים בסקול יארד דנון ב-26 ביולי מהשעה 20:00 בערב. נוף עתאמנה איסמעיל, נסיכת המטבח הערבי בישראל וזוכת מאסטר שף, תבשל יחד עם תלמידי בית הספר מנות מסורתיות, להנאת הקהל הרחב. המטבח השאמי (לבנטיני) הוא שם כולל למטבחים הערביים מחאלב ועד הנגב, מירדן ועד לבנון. מטבחים אלו מבוססים על בישול מסורתי, חומרי גלם מקומיים ועל טכניקות גלגול ומילוי שעברו מדור לדור. במסיבת הרחוב הלבנטינית של דנון יוכלו הסועדים לדגום את הפרשנות של נוף עתאמנה למטבחים האזוריים הללו, וליהנות ממגוון גדול של מנות.

בין המנות שיוגשו במסיבת החצר: קבב ברוטב דובדבנים, שרימפס במלוחיה, קובה לבנונית במילוי דג, מועג׳אנת – כיסני בצק ממולאים בגבינה ועוד מנות קטנות מהמטבח הערבי המסורתי. לקינוח: בקלאווה חמה עם גלידת פיסטוק ומ-זאהר.  בארוחה יוגשו קוקטיילים על בסיס עראק, יין לבן ומיצים ערביים אותנטיים.

איך זה עובד? קונים כרטיסיית ניקובים ב-95 שקלים, ומקבלים שתי מנות וקוקטייל. עדיין רעבים? אפשר לקנות ניקובים נוספים ולהמשיך ליהנות.

ארוחה זו היא חלק מקורס הבישול המקצועי בדנון, שבמסגרתו התלמידים זוכים להתנסות בתרגול מעשי במסעדה של ממש. הסקול יארד – במה לקולינריה, היא חצר המשחקים של בית הספר – זהו חלל המעוצב כמסעדה ומשמש במה להתנסויות קולינריות וזירה לערבי פופ אפ ולארוחות קונספט.

קובה בארוחה הלבנטינית
קובה בארוחה הלבנטינית

בדנון מציינים כי “זהו בית הספר היחיד בארץ שמשלב בתכנית הלימוד שלו גם שיעורים על אוכל ערבי שאותם מעבירה נוף. כחלק מתכנית הלימודים בדנון, הסטודנטים זוכים להתנסות מעשית בתפעול מסעדה. הם לומדים על ניהול סרוויס וזוכים לתפעל אותו מבחוץ ומבפנים – כצוות מטבח וכצוות הגשה במסעדת התלמידים של דנון – שנקראת סקול יארד. וכך, מדי חודש מתקיימות ארוחות פופ אפ בנושא מסוים, שבמסגרתן התלמידים מתפעלים, תחת פיקוח המורים, ארוחה של ממש מתחילתה ועד סופה.

מעדן לקינוח: בקלאווה חמה עם גלידת פיסטוק ומ-זאהר

הפעם, בפורמט של מנות קטנות (במקום פורמט של ארוחה בישיבה), כיוון שבצורה כזו אנשים יכולים לטעום עוד ועוד מאכלים מהמטבח הלא מוכר הזה, וגם בגלל שבדרך כלל המקומות לארוחות האלו אוזלים מהר, ורצינו לפתוח את זה לכמה שיותר אנשים – שיגיעו וייהנו”.

 

צילומים: ארכיון פרטי דנון

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*