מנורה מבטחים תובעת פיצוי מאל על בגין מטען מנגו שביטחה ושניזוק בהובלה

נטען כי במקום להטיסו ישירות ליעדו בליסבון, הוטס מטען המנגו לבלגיה, הובל במשאית וניזוק * מנורה תובעת מאל-על 150 אלף שקל כפיצוי ששילמה למגדלים ולמשווקים

תביעת ביטוח אווירי הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי מנורה מבטחים כנגד חברת התעופה אל על. בתביעה נאמר כי מנורה ביטחה מטען מנגו טרי במשקל של 23,650 ק”ג, אשר יוצא לחו”ל על ידי חברת מרים שוהם ממושב רמות העוסקת בגידול, אריזה, ושיווק של תוצרת חקלאית.

אל על, מציינת מנורה, התחייבה להוביל ולטפל בכל הקשור בהובלת המטען מישראל ועד ליעדו הסופי בליסבון בירת פורטוגל. המטען האמור, נאמר בתביעה, נמסר לידי אל על כשהוא ארוז על גבי 22 משטחים (5,414 קרטונים) כשהוא במצב שלם, טוב ותקין.

אלא שבמקום להטיס את המטען הרגיש (פרי מנגו בשל למאכל) מישראל ישירות לליסבון כפי שצוין בשטר המטען, הוטס המטען לעיר ליאז’ שבבלגיה, שם הוא נפרק ויצא על גבי משאית בהובלה יבשתית לכיוון ליסבון.

בתביעה נאמר, כי המטען ניזוק וכי מדוחות השמאים עולה כי במהלך ההובלה היבשתית היתה המשאית מעורבת בתאונת דרכים בה הנגרר ניתק מהמשאית ופרי המנגו שבו ניזוק. המטען הועבר למשאית אחרת ממקום התאונה לחצרי המוביל היבשתי בהולנד לבחינת והערכת הנזק על ידי שמאי מטעם המוביל היבשתי. הלה מצא כי הפרי נחשף במהלך ההובלה היבשתית לטמפרטורה הגבוהה מהנדרש, נחבט פיזית כתוצאה מהתאונה, ואינו מתאים יותר למכירה ביעדו המתוכנן.

בתביעה נאמר כי על מנת למזער נזקים הוחלט שלא להוביל את הפרי ליעדו המקורי בליסבון אלא למכור אותו כנצולת בצרפת. לדברי מנורה, סכום התביעה שלה על סך כ-150 אלף שקל הינו סכום הפיצוי ששולם על ידה לחברת מרים שוהם בגין הנזק למטען והוצאות שכר טרחה של שמאי.

חברת מרים שוהם צורפה לכתב התביעה והיא תובעת מאל על להשיב לה את סכום ההשתתפות העצמית בסך 3,672 דולר, שקוזז על ידי מנורה מתגמולי הביטוח ששילמה לה.

מאל על נמסר: “התביעה אינה מוכרת ובכל מקרה אנו נשיב לבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*