מונה מפרק זמני לחברת הראשונים – ייצור ושיווק מוצרי מאפה מבאר שבע

החברה מעסיקה כ-100 עובדים במפעלה לאפיית מאפים לחברות גדולות ולמוסדות שונים ביניהם: אנג'ל, מגה, יינות ביתן, אסם, בונז'ור ועוד. החברה הודיעה על הסכמתה למינוי מפרק זמני וביקשה כי ימונה בעל תפקיד אחר מזה שהוצע על ידי המבקשות

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע מינה את עו”ד אביב פריצקי לתפקיד המפרק הזמני של חברת הראשונים – ייצור ושיווק מוצרי מאפה מבאר שבע המעסיקה כ-100 עובדים במפעלה לאפיית מאפים לחברות גדולות ולמוסדות שונים ביניהם: אנג’ל, מגה, יינות ביתן, אסם, בונז’ור ועוד. הבקשה הוגשה על ידי חברות: גבריאל טל שיר, לאון נכסים ו-ערד מ.ד. השקעות הטוענות כי הן נושות של החברה שהתאגדה בחודש פברואר 2017 בסכום של כ-5.65 מיליוני שקל, בגין הלוואות שהעמידו לטובתה לצורך רכישת נכסיה ותפעולה השוטף.

לדבריהן, לאחרונה הגיעה החברה למצב לפיו היא אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות, וכן אין באפשרותה לפרוע את מלוא חובותיה כלפי נושיה. לטענתן, פעילות החברה בסכנת חיסול, חרב מונפת מעל לראשה, ונראה כי החברה הגיעה לסוף דרכה במתכונתה הנוכחית.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד משה תורג’מן מצוין, כי החברה חייבת לספקיה כ-5 מיליון שקל, למבקשות הפירוק בעלות 40% ממניותיה סך של 5.65 מיליון שקל, לבנק מזרחי טפחות כ-4 מיליון שקל, לבעלת השליטה בה (60%) חברת מאפיית הראשונים (1985), היא חייבת כ-4 מיליון שקל, ואילו החוב כלפי עובדיה נאמד בכ-900 אלף שקל. מצד אחר, לקוחות החברה חייבים לה כ-5 מיליון שקל.

לקראת הדיון בבקשה הוגשה תגובתה של חברת מאפיית הראשונים (1985), במסגרתה היא הודיעה על הסכמתה למינוי מפרק זמני תוך בקשה כי ימונה בעל תפקיד אחר מזה שהוצע על ידי המבקשות. השופט ישראל פבלו אקסלרד ציין בהחלטתו, כי יש מקום להיעתר לבקשה מאחר שהיא מוסכמת על כל הנוכחים והצדדים הרלוונטיים, ואין צורך להוסיף בשלב זה.

השופט הסמיך את המפרק הזמני לתפוס חזקה ולקבל לרשותו את רכוש החברה, לגבות תקבולים המגיעים לה,לחתום על מכתבי פיטרין לפי שיקול דעתו, ולבחון את הצורך בפרסום הזמנה להציע הצעות לעניין נכסי החברה או פעילותה. ככל שהדבר אפשרי ציין השופט, על המפרק הזמני לשלם לעובדי החברה את משכורות חודש אוגוסט.

בסוגיית זהות המפרק הזמני ציין השופט, כי אמנם לא הייתה סיבה שלא להיעתר לבקשת המבקשות למינויו של עו”ד יעקב אמסטר לתפקיד, ואולם עם זאת הובעו חששות כאלה או אחרים, והגם שלא היה בהם כדי לבסס חשש ליחס מפלה כלפי צד כזה או אחר, הוא מצא לנכון בנסיבות העניין לקבל את עמדתו של כונס הנכסים הרשמי ולמנות בעל תפקיד אשר לא הוצע על ידי מי מן הצדדים וכך ייתן הדבר תחושה חיובית לכל אחד מן המעורבים בדבר.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*