מגדל רוכשת כ-25% ממחלבות גד בכ-110 מיליון שקל

חברת מחלבות גד מציגה רווחיות גולמית יציבה עם צמיחה של 10.8% בשנה. החברה צפויה להכפיל את יכולת הייצור ב-2022. גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל: זיהינו בחברה את הפוטנציאל הגדול שעדיין גלום בה, כחברה ששמה דגש רחב על חדשנות, ולכן החלטנו להשקיע בה באופן ישיר

מדף הגבינות של גד. צילום: דוד שי, ויקימדיה

מגדל חתמה עם דיסקונט השקעות וקרן גרין לנטרן על הסכם לרכישת 25% ממחלבות גד בהיקף של כ-110 מיליון שקל, לפי שווי של 440 מיליון שקל. ההשקעה מתבצעת לפי מכפיל EBITDA 9 על 12 החודשים האחרונים עד למועד ביצוע העסקה. מחלבות גד נוסדה בשנת 1982 על ידי עזרא כהן, דור שלישי למשפחת יצרני גבינות. בשנת 2015 רכשה קרן גרין לנטרן 49% מהשליטה, לפי שווי של 330 מיליון שקל, כך שהמייסד נותר עם אחזקה של 51%. לאחר מכן, בשנת 2018, מכרה גרין לנטרן 20% מחלקה לדיסקונט השקעות, לפי שווי של 308 מיליון שקל.

בחמש השנים האחרונות הציגה החברה רווחיות גולמית יציבה, וצמיחה גבוהה ועקבית בהכנסות, יחסית לענף הפעילות. נתח השוק של מחלבות גד בענף החלב עומד על כ-4.6%, עם צמיחה ממוצעת של כ-10.8% בשנה. הממוצע בענף עומד על כ-2.5% בשנה בלבד. החברה מממנת את מרבית פעילותה מהון עצמי ופועלת ברמות מינוף נמוכות.

עזרא כהן, מייסד ובעלים של מחלבות גד

החברה מעסיקה כ-200 עובדים ומפעלה ממוקם בבת ים, על שטח בבעלות בעל השליטה, המושכר לחברה. החברה שוכרת גם מרלו”ג בצריפין. בימים אלה פועלת החברה לשכור את המפעל המתפנה של טבעול, בקיבוץ לוחמי הגטאות, ולעבור אליו בשנת 2022.

במגדל מציינים, כי לאורך השנים, מציגה מחלבות גד חזון ניהולי אשר הביא לבניית מותג חזק, מבודל ומוכר מאוד לצרכנים, המתבסס על מערכת הפצה עצמאית חזקה. מכירות החברה נחלקו בשנים האחרונות באופן שווה בין השוק הקמעונאי לשוק המוסדי, הכולל בעיקר מכירה למסעדות, למלונות ופיצריות. חרף הפגיעה בענף המסעדנות בתקופת הקורונה, שמרה גד על יציבות במכירות וזאת, תודות לגידול במכירות בשוק הקמעונאי, שפיצה כמעט לחלוטין על המכירות לשוק המוסדי. החברה מתמחרת את מוצריה ברף העליון בקטגוריות הרלוונטיות, גם אם הדבר בא על חשבון גידול בנתח השוק.

האתגר המשמעותי של החברה בשנים הקרובות יהיה העברת המפעל מבת ים לקיבוץ לוחמי הגטאות, כאמור. מהלך זה מתוכנן בשנת 2022 ולו מורכבות לוגיסטית, שכן אורך חיי המדף של מוצרי החברה אינו מאפשר ייצור מלאים מראש ומחייב מעבר הדרגתי. בסך הכול צפויה החברה להשקיע במהלך זה כ-75 מיליון שקל. המעבר למפעל החדש צפוי להכפיל את יכולת הייצור של החברה ולייעל תהליכי ייצור ואוטומציה.

גיא פישר, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח, אמר: “מחלבות גד היא חברה מובילת שוק וצומחת, עם מספר תוכניות להתרחבות בשנים הקרובות. זיהינו בחברה את הפוטנציאל הגדול שעדיין גלום בה, כחברה ששמה דגש רחב על חדשנות, ולכן החלטנו להשקיע בה באופן ישיר. בכוונתנו להמשיך לבצע השקעות ישירות בחברות עם פוטנציאל צמיחה בשנים הקרובות, שכן אנו סבורים כי מדובר בהשקעות  בעלות ערך רב עבור ציבור החוסכים במגדל”.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*