כתב אישום נגד רשת המרכולים סופר קופיקס בטענה שעברה על חוק איסור הונאה בכשרות

לטענת הרבנות הראשית, במחצית אוקטובר 2021 הציגה קופיקס ככשר את הסניף שלה במרכז רוגובין בגבעת שמואל, בלי שניתנה לה תעודת הכשר כדין. תגובתה של קבוצת קופיקס: כל המוצרים הנמכרים בסניפי הרשת הם כשרים בהכשר הרבנויות המקומיות או כשרות חו"ל. כל הירקות והפירות הנמכרים בסניפי הרשת מגיעים מהמרלוג של רשת רמי לוי שיווק השקמה

סניף של סופר קופיקס. צילום מסך, אתר החברה

כתב אישום בעקבות בקשה להישפט הוגש על ידי הרבנות הראשית נגד חברת סופר קופיקס ממודיעין-מכבים-רעות, המחזיקה ומתפעלת מרכולים שכונתיים ברחבי הארץ, באשמה של איסור הונאה בייצור, לפי חוק איסור הונאה בכשרות.

בכתב האישום נאמר כי במחצית חודש אוקטובר 2021 הציגה הנאשמת ככשר את הסניף שלה ברחוב מנחם בגין 34 (מרכז רוגובין) בגבעת שמואל, מבלי שניתנה לה תעודת הכשר כדין. זאת באמצעות שלט במחלקת הירקות והפירות בסניף בו נכתב כי במחלקה תוצרים על פי היתר מכירה בכשרות הרבנות המקומית, וזאת ללא החזקת תעודת הכשר מקורית מטעם הרבנות המקומית בגבעת שמואל.

בחלוף כשבוע הציגה סופר קופיקס ככשר גם את הסניף שלה ברחוב שבזי 12 בראש העין, וזאת באמצעות הצבת תעודת הכשר מצולמת עבור הירקות הנמכרים בסניף, מטעם הרבנות המקומית מודיעין-מכבים-רעות, אשר ניתנה לסניף שבבעלות סופר קופיקס במודיעין. סופר קופיקס טוענת התביעה עשתה כן מבלי שהחזיקה בתעודת הכשר מקורית מטעם הרבנות המקומית בראש העין.

תגובתה של קבוצת קופיקס לידיעה: “חברת קופיקס מפעילה סופרמרקטים במותגים  סופר קופיקס ורמי לוי בשכונה. כל המוצרים הנמכרים בסניפי הרשת הם כשרים בהכשר הרבנויות המקומיות או כשרות חו”ל. כל הירקות והפירות הנמכרים בסניפי הרשת מגיעים מהמרלוג של רשת רמי לוי שיווק השקמה והם כשרים בהכשר הרבנות. השילוט בחנויות על הכשרות הוא רק על הירקות והפירות וכך גם כתוב בשלטי הכשרות הנמצאים בחנויות”.

סניף רמי לוי בשכונה. צילום: אתר סופר קופיקס

1 Comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*