כתבי היין חגגו יום הולדת מוקדם למיכאל (מימי) בן יוסף

בן יוסף יחגוג 90 שנה באוקטובר השנה והוא בכיר כתבי היין בישראל. את ספר היין הראשון שלו הוא פרסם כבר בשנת 1991, כאשר בישראל היו בקושי עשרה יקבים פעילים

כתבי היין חוגגים את פתיחת פסטיבל יום ההולדת של בכיר כתבי היין מיכאל (מימי) בן יוסף. צילום: איל גוטמן

כתבי היין חגגו בראשית השבוע יום הולדת מוקדם לבכיר כתבי היין, חברם מיכאל (מימי) בן יוסף. למען הדיוק, בן יוסף עדיין לא בן 90. האירוע הזה יחול רק ב-9 באוקטובר הקרוב, אך אילוצים שונים, ביניהם התחייבויות קודמות של השף אלון גונן לחזור לפולין, גרמו להקדמת החגיגות.

מיכאל בן יוסף. צילום: יעל צור

המפגש נערך בחצר ביתם המטופח של טל בירון וצחי שנטל במושב שדה ורבורג. פרופ’ טל בירון-שנטל היא מומחית בגינקולוגיה במיילדות ובהריונות בסיכון גבוה והיא גם ביתו של איש היין הוותיק רן בירון.

כתבי היין החליטו הפעם להתפנק עם הארוחה שהכין השף גונן – לא ביין אלא במבחר מרשים של בקבוקי ויסקי, שהשתלבו נפלא עם מטעמיו של גונן. אלה כללו נקניקים פולניים וגבינות מרחבי אירופה. ה”קינוח” הורכב מנתח גדול פרוס של שינקן עסיסי והייתה גם מנה נוספת שהתחרתה בשינקן וכללה נתחי ברווז מובחרים. הורמו כוסות לחיים, חברים בירכו וסיפרו סיפורים מהעבר.

רן בירון הקרין סרטון שצילם לפני שלוש שנים ביום הולדת קודם לבן יוסף, שנערך בביתם דאז של אריה וגיטה לביא, בעלי תקשורת כלכלית, שמוציאה לאור גם את עיתון E-food. באירוע אז, שהתקיים לפני עידן הקורונה, השתתפו עשרות מבכירי תעשיית היין.

בן יוסף הוא ותיק כתבי היין בארץ ואת ספר היין הראשון שלו הוא פרסם בשנת 1991, כאשר בישראל היו בקושי עשרה יקבים פעילים. בנוסף, מדובר באיש רב פעלים, טייס בחיל האוויר וקברניט באל על לשעבר. בן יוסף זכור כאחד מטייסי ארבעת ההרקולסים שבמטוסיהם חזרו ארצה חטופי אנטבה.

כתבי היין כבר ממתינים לאירועים הבאים לצדו של בן יוסף.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*