ישראכרט מבקשת לחדור לעולם הביטוח

החברה תגיש בקשה לרישיון מרשות שוק ההון בחודש הקרוב, במטרה להתחיל את הפעילות הביטוחית עוד בשנה הנוכחית

מנכ"ל ישראכרט ד"ר רון וקסלר (במרכז), היו"ר אייל דשא (מימין) והמשנה למנכ"ל אורי אלון צילום: פוליסה

חברת כרטיסי האשראי ישראכרט בדרך לעולם הביטוח. כך בישר מנכ”ל החברה ד”ר רון וקסלר במסיבת העיתונאים של החברה על פרסום הדוח הרבעוני שלה. על פי וקסלר, “החברה תשתמש במידעים (Data) שברשותה כדי לקדם את עסקיה הביטוחיים לכשיקומו ולהגדיל את התחרות בענף הביטוח”.

ישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי השנייה שמסמנת את ענף הביטוח כיעד כניסה, לאחר ש-MAX הקימה את סוכנות מקס פיננסים שתציע ביטוח ללקוחות.

על פי הדוח הכספי, החברה קיבלה רישיון סולק, המאפשר לחברה לעסוק בתחומים נוספים לרבות תחום הביטוח בחודש ינואר 2020.

על פי וקסלר: “אנחנו מתכוונים להשיק את הפעילות עוד השנה. אמנם רשות שוק ההון, עדיין לא העניקה רישיון פעולה לשום גורם אשראי לפעול בתחום הביטוח, אך אני מאמין שנגיש כבר בחודש הקרוב את הבקשה לרישיון. יש לנו כבר תוכנית מבוססת לגבי מוצרים ומודל הפעלה בענף”.

לגבי מי יהיה אחראי על התחום בחברה מסר וקסלר: “אנחנו בשלבי גיוס מנהל פעילות. זה יעשה תחת אורי אלון משנה למנכ”ל. חלק מהמודל העסקי יושפע מהחלטת הממונה”.

בתשובה לשאלה לגבי התנאים המגבילים שהציב הממונה על שוק ההון משה ברקת (עבודה עם כל החברות בעמלה אחידה) אמר וקסלר: “אנו ממתינים לראות מה ילד יום, ממילא לא התכוונו לעבוד עם חברה אחת בלבד”.

במסגרת חוק שטרום שנכנס ב-2017 נדרשו בנק לאומי ובנק הפועלים למכור את אחזקותיהם בחברות כרטיסי האשראי לאומי קארד וישראכרט תוך שנתיים. לאחר המכירה התאפשר לחברות האשראי להגדיל את טווח פעילותן. שתי החברות החליטו תוך שנה לחדור אל עולם הביטוח.

זהו המפגש הראשון של ישראכרט מאז הפכה לחברה ציבורית. מבחינת תוצאות עסקיות, החברה הציגה עלייה ביתרת האשראי ללקוחות הפרטיים, שגדלה ביותר מ-1 מיליארד שקל. זהו גידול של 35% מראשית השנה.

מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי ב-2019 צמח בכ-7.7%. לכ-167 מיליארד שקל, לעומת כ-155 מיליארד שקל מיליארד ב-2018. הרווח הנקי ל-2019 הסתכם בכ-296 מיליון שקל לעומת כ-318 מיליון ב-2018. לדברי יו”ר החברה אייל דשא: “הקיטון ברווח הנקי נובע מההיפרדות מבנק הפועלים והוצאות מימון נלוות. מדובר בהפרש של 50 מיליון שקל”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*