יקב רמת הגולן תובע 1.4 מיליון שקל מ-AIG לאחר שנגרם נזק ליינות במהלך תהליך התסיסה

בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד ג'ון גבע ושלומי הדר נטען, כי בשל פגימה ברמת התסיסה של שני יינות מבעבעים שמייצרת התובעת, נגרמו לה נזקים רבים והסיבה לכשל לא נמצאה. רמת התסיסה שנמדדה בבקבוק הייתה נמוכה מהרמה הנדרשת

מרכז המבקרים ביקב. צילום: יקב רמת הגולן

חברת יקב רמת הגולן, הבעלים של יקב רמת הגולן השוכן בקצרין המייצר מספר יינות מבעבעים תחת השמות המסחריים: הר חרמון, גולן, גמלא וירדן, הגישה תביעת תגמולי ביטוח בסך 1.4 מיליון שקל כנגד חברת AIG.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נאמר כי AIG ביטחה את יקב רמת הגולן בפוליסות שונות וביניהן בפוליסה מסוג “ביטוח אש מורחב ואובדן רווחים”. עוד נאמר, כי היינות המבעבעים הידועים בשמותיהם המסחריים: יין ירדן בלאן דה בלאן, יין ירדן ברוט רוזה, ויין גמלא השמורה ברוט, עוברים תהליך של תסיסה משנית לאחר בקבוק.

עם יצירת התסיסה השנייה מוסיפים ליין בזמן הבקבוק שמרים וליקר מיוחד המכיל סוכר ענבים טבעי, ולאחר מכן פוקקים את הבקבוקים באמצעות פקק.

במהלך אחד הימים בסוף חודש אפריל 2018, נאמר בתביעה, ביצעה התובעת בדיקה של היינות המבעבעים אשר בוקבקו במהלך חודש פברואר אותה השנה. במסגרת בדיקה זו התגלה לתדהמתה כי בשניים מתוך שלושה סוגי יינות מבעבעים (יין ירדן בלאן דה בלאין, ויין ירדן רוזה) רמת התסיסה שנמדדה בבקבוק הייתה נמוכה מהרמה הנדרשת (כ-4 בר במקום 6 בר).

לדברי התובעת חימום הבקבוקים לשם הגברת התסיסה לא הביא לרמת התסיסה הנדרשת, והיא נאלצה לפסול בקבוקים רבים לשיווק. גורם הכשל, מציינת התובעת, לא נמצא.

בתביעה שהוגשה באמצעות עוה”ד ג’ון גבע ושלומי הדר נטען כי בשל האירוע וכתוצאה ממנו נגרמו לתובעת נזקים רבים, שהוערכו על פי הערכת שמאי מטעמה בסך של 1.2 מיליון שקל. לטענתה, AIG דחתה את דרישתה לקבלת תגמולי ביטוח בטענה מקוממת לפיה הפוליסה כוללת חריג לאובדן או לנזק הנגרם בהיותו בהליך ייצור. עוד נטען על ידי AIG במכתב הדחייה, כי הנזק לא נכלל ברשימת הנזקים הכלולים בהרחבה.

לדברי התובעת, היא רכשה את הפוליסות בסכומים גבוהים של יותר מ-750 אלף שקל פרמיה שנתית, תוך ציפייה ומטרה ברורה להחזיק בכיסוי ביטוחי מקיף ורחב להבטחת כל אירוע בלתי צפוי, לרבות האירוע נשוא תביעתה, וכי כעת מנסה AIG להיאחז בטענות מתחכמות ועושה כל שלאל ידה על מנת להתחמק מחבותה על פי הפוליסה ועל פי כל דין.

מ-AIG נמסר: “כתב התביעה התקבל בחברתנו ואנו נשיב לו בבית המשפט”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*