יקב רזיאל החדש: היינן אותו יינן אבל הפילוסופיה השתנתה / מיכאל בן יוסף

יין רזיאל 2017 מפתיע בטעמיו המשתנים כל זמן הטעימה. במהלך הארוחה, היין השתבח כל הזמן, מגוף מלא בתחילת הטעימה לרכות ועדינות לקראת הסוף

אלי בן זקן (במרכז) והמשפחה. צילום: אתר היקב
מאת מיכאל בן יוסף

בשוק ההולך ומתרחב של יקבי בוטיק בארץ, הופיע שם חדש: יקב רזיאל. האם יקב בוטיק רזיאל הוא אכן יקב חדש? האמת מסקרנת, ויש ללכת שנים רבות אחורה כדי להבין שמדובר בסיפור הצלחה מרשים, שאינו נגמר עד היום. היקב החדש-חדיש הוא יקב ותיק שפועל יותר מ-23 שנה בשמו המוכר, יקב קסטל המפואר, הידוע ובעל הפרסים המרובים, שמיקומו המקורי הוא מושב רמת רזיאל. המקום הוא אותו מקום, המרתף אותו מרתף, היינן אותו יינן, אך הפילוסופיה של הייצור ביקב החדש, שונה.

היכן השוני? ביסודם של הדברים – ניכר שינוי משמעותי בהרכב הזנים לייצור הממסך הראשון, וגם בייצור יינות חדשים, יינות העתיד. למרות שזה נשמע כמו יקב חדש, ולבטח הוא יהיה כך, היסוד נשמר, ובו זמנית השוני והתוספות ביקב החדש מבטיחים יינות שונים, על בסיס של זנים חדשים וגם פילוסופיה חדשה לגבי צרכן היין החדש.

יקב רזיאל הוא לפי הגדרתו, מסע משפחתי רב דורי, חזרה אל אותם הכורמים הוותיקים שעם הזמן היו לייננים מוצלחים, חזרה לשורשים של ייצור יין המסורתי, ידוע ומוכר, מבוסס על חקלאות בסיסית עם חידושים של הזמנים העכשוויים.

RAZIEL 2017

בשלב זה רק יין אחד נמצא בשוק, 2017 RAZIEL, מורכב מענבי סירה (80%) וקריניאן (20%), ממסך אוריגינלי, מיוחד בשוק המקומי. אישית, עדיין לא פגשתי הרכב דומה. בהמשך, בתכנן וכבר בביצוע, יין מבעבע, יין דמוי שמפניה שעדיין בבקבוקים, יין שעובר תהליך ארוך ידני, יין שטעמתי במקום והתרשמתי מאוד לטובה.

יין רזיאל 2017 מפתיע בטעמיו המשתנים כל זמן הטעימה. במהלך הארוחה, היין השתבח כל הזמן, על ניחוחותיו הפירותיים יחד עם טאנינים רכים ועדינים. מגוף מלא בתחילת הטעימה, לרכות ועדינות לקראת הסוף. הרבה פרי אדום כהה בשל מאוד, מאוזן עם סיומת ארוכה כמעט מתוקה. יופי של יין, לבטח עם עתיד.

היקב החדש-חדיש, מציג תמונה מחייכת של המשפחה המגויסת ומחוברת חזק, עם פנים שמחים לעתיד יפה, עם עתיד היין הישראלי.

אלי בן זקן, האבא, כמנצח על תזמורת מאומנת של שלושת ילדיו, אריאל, אילנה ואיתן, נייד בין שני היקבים, תמיד עם אוזן קשבת על כל צליל או ניחוח של תסיסה לא מבוקרת. כל אחד בתמונה המשותפת יודע את מיקומו ותפקידו, כל אחד מתחת לאלונקה. אגב, האלונקה מריחה טוב וגם טעימה. לחיים!

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*