יקב פלדשטיין משיק יינות ובצירים חדשים ל-2024

יקב הבוטיק מונחה על ידי ערכים של ארטיזנליות, מקומיות, וסגנון מאופק ומייצר מספר יינות לבנים ואדומים וכן יינות רוזה, מקשת של זנים

אבי פלדשטיין בהשקה. צילום: נאו מדיה

יקב הבוטיק פלדשטיין משיק יינות ובצירים חדשים ל-2024. היקב מונחה על ידי ערכים של ארטיזנליות, מקומיות, וסגנון מאופק ומייצר מספר יינות לבנים ואדומים וכן יינות רוזה, מקשת של זנים.

ביקב מציינים: “הארטיזנליות של היקב מתבטאת בעבודה קשובה לכל זן, משלב הכרם ועד לעשייה ביקב, תוך שימוש בטכניקות מיוחדות כגון, ייבוש ענבים, תסיסה באשכולות שלמים, ואי-סינון. היינות מתכווננים לצד השקט והמדיטטיבי, שמחזר אחר תשומת ליבו של הלוגם, ולרף שתיות (דרינקביליות) גבוה”.

אירוע ההשקה ביקב. צילום: נאו מדיה
רוסאן 2021

רוסאן  2022

הדמיון האקלימי לאזוריי מוצאו של הזן, הופך רוסאן ישראלי מועמד להכנת יינות שמתקרבים או לא נופלים מטיב המקור. יש גם סיבה סגנונית. האקלים החם ואדמותינו הפוריות, דוחפים לבנים למבע פירותי מתפרץ.

רוסאן מאפשר שאיפה למבע אחר; מינראליות, ייניות, כשמבע זה הסוי ומדיטטיבי. רוסאן פלדשטיין שאפתני באיפוקו, מוכל ומתובל רק בעצמו, וחוקר את עצמו באמצעות עירוב טרוארים מכוון: שתי דרגות הבשלה בשני כרמים, לשילוב אופי זני ונפח.

תסס והתיישן שנה בחביות צרפתיות רכות מבורגון ובאמפורות. ייטיב להתיישן, על ניחוחות האבן ופריחה לבנה שלו, במשך שנים רבות.

מחיר  – 110 שקל

שמש 2021

סוביניון בלאן – 2022

בניגוד למקובל, ייצור בנירוסטה והטיה פירותית, סוביניון זה, כמו רוב הלבנים ביקב, מיוצר בחבית ומשקף את מבעו של הזן כיין מתיישן.

בציר מוקדם בכרם בן זימרה ב-PH נמוך והשריית זגים, קודמים לתסיסה בחביות גדולות מבורגון, רובן משומשות, תסיסה נזירית וארוכה, מוזנת בשמרנות, בטרם יישון בן שנה, במגע חלקי עם משקעים, וללא ערבוב. לקבלת סוביניון רב ממדי, מחפש היין השראה ממקורות הזן בבורדו ובלואר, ומציץ גם לבורגון. בצד נימות טרופיות, הוא נע על הציר המינראלי-עשבוני ומחזר אחר נימות חיזוריות של אבניות צור ואבק שריפה. 10% סמיון מוסיפים נפח ואלגנטיות.

מחיר – שקל 110

שמש 2021

שמש, הקרוי בשמה של אלת המאור הגדול המסופוטמית, הוא יין אדום ברוח חדשה המביא איתו דווקא את בשורת הקיץ.

ראשית, בנסיבות גידול ענביו, המשקפים בגאווה את כרמיהם שטופי השמש. שנית, בעשייתו: בלנד  GSA, ארגמן במקום המורבדר, עשוי במיצוי מסורתי מאופק ובתסיסה באשכולות שלמים, לקלילות, רעננות ואנרגטיות, ומיושן במכלי בטון ובאמפורות חרס, לרזון והימנעות מעץ.

שלישית, בנסיבות הלגימה. אדום החודר לקיץ, מצונן מעט ופרחוני, פריו האוכמניתי בשל אך רענן, וגזרתו מזכירה לבנים; דקה, חטובה וחומצית, נדחפת בירקרקות תסיסה במלוא נפח השזרות.

מחיר – 130 שקל

צילום: נאו מדיה

קברנה סוביניון  2019

אם המדד למקומיות של זן היא יכולתו להצטיין בקלות, קברנה בהר הצפוני מקומי במובהק. את מלאות הפרי של עמק הררי, כרם דישון, משלימים נזירות ושידרה של גב ההר, ברמת דלתון.

היין הושרה על קליפות פריו המובחר במשך 65 ימים, כדי לעגן את מסכת ניחוחות הזן האופייניים בגוף קל, שתי ועדכני יותר. ההשריה הארוכה מנקה כוחניות יתר, ומלטשת מבע אלגנטי ומאופק. יושן 18 חודשים בעץ חדש מאופק ביותר מחלקת היער הנדירה טרונסה, ומולא ללא סינון.

מחיר – 220 שקל

צילום: נאו מדיה
צילום: נאו מדיה

דבוקי 2023

זהות מקומית. זן ישראלי קדום וכנראה תנכ”י. הכרם מגודל בהדליית גביע מסורתית גבוה בהרי יהודה. הענבים נבצרים על הצד הבשל, הזהוב, שבדבוקי מגיע ברמת סוכר נמוכה.

לאחר תסיסה במכלי נירוסטה ולאחריה תקופת יישון על משקעיו, מתקבל יין חד בעל אף מינראלי, המלוטף בבשומת המזכירה לרבים סוביניון בלאן. לבשומת זו יש גם צד ארומטי ייחודי, שהוא טרופי במידה, אך בייחוד מקומי. הוא מזכיר מלון, שאף הוא פרי מקומי.

תובל בנגיעות מאראווי וג’אנדלי, אחיו לכרם.

מחיר – 110 שקל

גרנאש רוזה 2023

רוזה זה, מחלוצי הרנסנס שעוברים יינות רוזה בארץ, מתאפיין בסגנון וצבע מאופק, קל כהל וגוף, חדור חומציות טבעית, רענן ושתי ביותר.

לבציר מוקדם חובר מיצוי קליפות קליל ומדויק, לקבלת ניחוח פרחוני מרומז של תותים ופטל, במרקם דק חד ומרווה.

בעשיית רוזה בסגנון המכונה בדרום צרפת גסטרונומי, ובעצם עשיית רוזה זני, מקופל הרצון לכבד את סוג היין הזה, שמחבק חזרה את האקלים המקומי.

תובל בנגיעת קלדוק.

מחיר – 110 שקל

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*