יקב סגל משיק את Petit UF – יין תווית שנייה ליין הדגל, בציר 2017

לקראת ראש השנה: יין אלגנטי, בעל ארומה דומיננטית אשר נעשה בתהליך ייצור ללא סינון או הצללה

Petit UF 2017

יקב סגל גאה להשיק לרגל ראש השנה את Petit UF בציר 2017, יין תווית שנייה ליין הדגל של היקב. ביקב מציינים כי הוא “יין עוצמתי ואלגנטי, בעל ארומה דומיננטית, אשר נעשה בתהליך ייצור ללא סינון או הצללה”. יין הדגל, קברנה סוביניון ללא סינון UF, הוא יין אייקוני ועטור פרסים. הצלחתו והחדשנות שהביא עימו הביאו את יקב סגל לייצר יין נוסף באותו תהליך ייצור ללא סינון.

Petit UF הוא יין מורכב ואלגנטי, מרובה משקעים, שנעשה ללא סינון או הצללה. מקורו מענבי קברנה סוביניון מובחרים המגיעים מכרם פלאטו, כרם צעיר אך מבטיח המכיל זמורות מובחרות שהובאו במיוחד מצרפת, מהן הורכבו השתילים שבכרם.

היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. הודות לתהליך הייצור הייחודי, התקבל יין עשיר טעמים, ראשוני ועוצמתי, ממש כפי שנבצר בכרם. התווית על גבי הבקבוק עשויה מגפת ענבים וסיבי עץ תות הניר המשקפת את הייחודי והראשוני שבעשיית היין.

Petit UF 2017

כרם פלאטו שוכן בגליל העליון, בגובה של 835 מטרים מעל פני הים, ונהנה מאדמת טרה רוסה משובחת ותנאי אקלים אידיאליים, אשר מניבים ענבים יוצאי דופן באיכותם. Petit UF המיוצר מענבי קברנה סוביניון מכרם יחידני זה, משלב פרי עצמתי ומורכבות. הענבים עברו השרייה בת כשבועיים על קליפותיהם ולאחריה סחיטה עדינה. היין התיישן כ-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בנפחים של 225 ו-500 ליטרים. לאחר מכן, הוא מולא ללא כל סינון והצללה, כדי לתרום לשימור אופיו הייחודי וטעמי הפרי והתיבול שלו.

שנת הבציר: 2017 היתה שנה מצויינת. לאחר חורף קר במיוחד בו הגפנים ספגו מנות קור רבות, הגיע אביב מתון, יבש ונעים שהביא להתעוררות אחידה וטובה בגפנים. לאחר מכן, חודש יולי היה חם מהממוצע, וחודש אוגוסט המשיך עם טמפרטורות קרובות לממוצע, ובעקבות זאת – הבשלה פנולית אחידה ועקבית של הזנים האדומים, שהביאה עימה איכות גבוהה מאוד ויינות מאוזנים במיוחד.

רשמי טעימה: צבעו של היין אדום-שחור עמוק. באף ארומות עוצמתיות של פירות שחורים כגון שזיפים בשילוב פירות יער. עוצמות הפרי נתמכות במעטפת עץ אלון וקלייה, אשר משתלבת נהדר עם ניחוחות עשבי תיבול ים תיכוניים כגון תימין ורוזמרין. היין בעל גוף מלא, וגדוש בטעמי פרי הממלאים את הפה. הטאנינים אלגנטיים, עגולים ומשווים תחושה של איזון, אשר ממשיך לסיומת ארוכה ופירותית בעלת חומצה נהדרת. היין נהדר לשתייה כעת, אך יוסיף להשתבח בתנאי יישון נאותים עשור ואף יותר מכך.

נתונים:

          בציר: 2017

          הרכב זנים:  100% קברנה סוביניון

          כרמים: כרם פלאטו, רמת דלתון

          גובה הכרמים: 835 מ’

          זמן וטמפ’ תסיסה: היין תסס ושהה על קליפותיו בטמפ’ של 26-28 מעלות במשך 15 ימים.

          יישון: 18 חודשים בחביות עץ אלון, 30% בחביות חדשות.

          אלכוהול: 13.78%

          משקל סגולי: 994.1

          חומצה כללית: 5.4

          pH : 3.61

מחיר: 120שקל

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*