יקב לה פורה בלאנש זכה במדליות על שניים מיינותיו

בקטגוריית הבלנדים הלבנים, זכה היין החדש של היקב - אריאל 2019 ובקטגוריית הבלנדים האדומים זכה דביר קש”מ 2017

הזוכים בתחרות: יין דביר קש"מ 2017 ואריאל לבן 2019

 יקב לה פורה בלאנש השתתף לאחרונה בתחרות אשכול הזהב וזכה בפרסים על שני יינות ייחודיים: אריאל 2019 ודביר קש”מ 2017. בתחרות ה-18 שנערכה השנה הכריזו על כך שהיקב זוכה בשתי מדליות עבור שני היינות, שנבחרו מתוך 291 יינות שונים שנבחנו ונבדקו על ידי 24 שופטים.

בקטגוריית הבלנדים הלבנים זכה היין החדש של היקב – אריאל 2019, יין לבן ממסך ייחודי המבוסס על ענבי ויוניה (80%) ושנין בלאן (80).
בקטגוריית הבלנדים האדומים, זכה דביר קש”מ 2017, ממסך שהופק משילוב של ענבי קברנה סוביניון (45%) ושיראז (33%) מכרם יחידני, עם השלמה של מרלו (22%).

יינות לה פורה בלאנש. צילומים: צחי קיבנשטיין

קצת על היקב:

יקב לה פורה בלאנש השיק יינות ראשונים לשוק לקראת חג הפסח האחרון. היקב ממוקם באזור חבל יתיר וחרט על דגלו מאבק על מחירי היין הלא הוגנים, אשר פוגעים בפיתוח תרבות היין בישראל. המטרה שלהם ברורה וחד משמעית – למכור את היין מהיקב ישירות לצרכן ולחסוך את כל שרשרת העמלות שבדרך. כדי שזה יקרה הם לוקחים את הסיכון ומתחייבים לא להיכנס לחנויות הפיזיות ובכך להשאיר את המחיר האמיתי של היין. את המהלך מוביל יעקב בריס, מנכ”ל יקב לה פורה בלאנש, והיינן הראשי של היקב ברונו דרמון.

את הפרויקט המיוחד הזה הם החלו בפלטפורמת גיוס המונים הדסטארט שהסתיימה בהצלחה גדולה. אחר כך השיקו אתר יקב עדכני עם חנות און ליין ושירות משלוחים זריז. הושקו גם פעילויות כמו וובינר יין מתקדם ויש עוד עשייה רבה.

רשמי טעימה של שני היינות הזוכים:

אריאל לבן 2019 (חדש) הינו ממסך ייחודי המבוסס על ענבי ויוניה (80%) ושנין בלאן (20%) שגדלו במצפה רמון, שבפסגת הנגב הישראלי. היין בעל ארומות פריחה אביבית, פרי לבן בשל ומלון ירוק, לצד אגוזיות נעימה. בלגימה הוא מפגין גוף שמנוני ומפתיע, חומציות אל גנטית וסיומת מאוזנת. מומלץ להגיש צונן.

מחיר – 85 שקל.

דביר (קש”מ – קברנה/שיראז/מרלו) 2017 (חדש) הינו בלנד שהופק משילוב ענבי קברנה סוביניון (45%) ושיראז (33%) מכרם יחידני ״שדה כלב״, השוכן בין ההר הגבוה (רום 900 מטר) ומדבר יהודה, והשלמה של מרלו (22%). היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני ולא עבר תהליכי סינון כלשהם.

ליין צבע בורדו-אדום בוהק, ניחוחות גרגירי יער כהים (פטל שחור ודובדבן) ופלפל שחור. עם ההתפתחות בכוס מתווספים גם מאפייני טבק ועשן. הוא חלק ונהדר, ועל אף שהוא מוכן כבר כעת לשתייה הוא יתפתח היטב בשנים הקרובות.

מחיר – 100 שקל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*