יקב יתיר חוגג 20 שנה של איכות

היקב נמנה עם המועדון האקסקלוסיבי ביותר של היקבים - אלה המצליחים לתת תמיד תמורה מלאה למחיר. בציר 2020 נפתח עם זנים לבנים ואדומים ים תיכוניים חדשים ונטיעה שעושה כבוד למסורת הוותיקה. היקב משיק לרגל חגי תשרי את הר עמשא 2017 ויתיר פטי ורדו 2017

כרם יתיר. צילום: יח"צ

יקב יתיר חוגג בימים אלה עשרים שנה והוא נמנה עם המועדון האקסקלוסיבי ביותר של היקבים – אלה המצליחים לתת תמיד תמורה מלאה למחיר. מאז נוסד, יינותיו נחשבים למעולים והוא מצליח להפיק את היינות, הן אלה ברמה הבסיסית, כמו יין עמשא, והן את יינות היוקרה שלו, ובראשם יער יתיר, בדרך שחובבי היקב משוכנעים בכך שהוא מיינות הדגל של ישראל. בימים אלה מציג היקב שניים מיינותיו החדשים מבציר 2017: הר עמשא 2017 ויתיר פטי ורדו 2017 לרגל חגי תשרי.

הר עמשא 2017 ופטי ורדו 2017. צילום: איל קרן

יעקב בן דור, מנכ”ל יקב יתיר מספר: “השנה הבציר מלווה בחדווה של התחדשות בחלקות כרם קטנות הפזורות כאיים ביער יתיר, המניבות לראשונה. לילות הקיץ הקרירים ההולכים ומתארכים מבשרים בציר מרתק. השקת יין חדש בעיצומו של הבציר מתלווה לברכה הקדומה של ‘ישן מפני חדש תוציאו’ ומתאים לאוהבי היין הישראלי המרתק, המתאים לכל שולחן חג”.

לרגל חגי תשרי, מתחדש היקב בשני יינות חדשים מבציר 2017: הר עמשא 2017 ויתיר פטי ורדו 2017

הר עמשא 2017

יין אדום יבש המורכב מזנים משתנים בהתאם לאופי הבציר. בציר 2017 מופק מהזנים: קברנה סוביניון 45%, סירה 24%, פטי ורדו 16%, מלבק 9%, טנאט 6%. היינות מהכרמים השונים התיישנו בנפרד בחביות עץ אלון קטנות וגדולות במשך שנה לפני יצירת הבלנד הסופי. היין בוקבק בחודש מרץ 2019 והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

רשמי טעימה: צבעו ארגמני. ניחן בארומה המזכירה פטל בשל, מעט עשן ותבלינים. טעמו פירותי, משלב בשלות ורעננות. מתאים להמשך יישון לטווח של חמש שנים ויותר.

יתיר פטי ורדו 2017

יקב יתיר היה מחלוצי הנטיעות של זן זה בארץ ומהראשונים לבקבקו כיין זני. מהדורת בציר 2017 מופקת מהזנים: 89% פטי ורדו, 8% קברנה פרנק, 3% מרלו. היינות מהכרמים השונים התיישנו בנפרד בחביות עץ אלון במשך שנה לפני יצירת הבלנד הסופי והיין בוקבק בחודש פברואר 2019, והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

רשמי טעימה: צבעו ארגמני עמוק, ניחן בארומה המזכירה סיגליות, פירות יער ומי ורדים. טעמו מזכיר פירות יער אדומים ולוקום. בעל גוף בינוני וסיום מעט עפיץ. מתאים להמשך יישון לטווח של חמש עד עשר שנים

מחירים:

הר עמשא 2017 – 100 שקל

יתיר פטי ורדו 2017 – 140 שקל

חגיגות ה-20

יעקב בן דור מנכ”ל יקב יתיר. צילום: יח”צ

היקב פותח את בציר 2020 עם זנים לבנים ואדומים ים תיכוניים חדשים ונטיעה שעושה כבוד למסורת הוותיקה. הקיץ, נפתח הבציר בכרמי יקב יתיר באווירה חגיגית מתמיד: 20 שנות פעילות ליקב הבוטיק, שאיכויותיו נודעו למרחוק. מאז ננטעו הכרמים הראשונים מטפחים אנשי היקב ומומחי היין של יתיר זני ענבים ייחודיים המתאימים לאקלים המדברי, מבצעים תהליך בציר קפדני ומדויק ולאחריו תסיסה במכלי עץ או בטון להדגשת טעמי הפרי, יישון ובקבוק.

במהלך בציר 2020 עובדים הבוצרים באופן אינטנסיבי משעות הלילה המאוחרות ועד לצהריי היום שלמחרת, עד לסוף חודש ספטמבר. “זוהי תקופה מאתגרת עבורנו, אך משמחת באותה המידה, כיוון שאנו מממשים הלכה למעשה את הפוטנציאל של הענבים האיכותיים שלנו”, מציין ערן גולדווסר, היינן הראשי של יקב יתיר. “השנה אנחנו מתחדשים עם זנים לבנים, גראנש לבן וקלרט, ועם זנים אדומים, קריניאן וסנסו, כולם ים תיכוניים שאמורים לגדול בהצלחה בתנאי היובש והחום שקיימים אצלנו. אנחנו מקווים לייצר מהם יינות רעננים עם חמיצות טבעית ולשלב אותם בבלנדים הקיימים שלנו”.

ערן גולדווסר ינן יקב יתיר. צילום: יח”צ

גולווסר מוסיף: “חורף 2016-2017 התחיל יחסית מאוחר, בסוף דצמבר, אך היו בו מנות קור טובות, וכמות המשקעים הייתה ממוצעת לאזורנו (250 מ”מ). הטמפרטורות הנמוכות שררו עד סוף מרץ, מה שכנראה גרם להתעוררות מאוחרת מעט, אך אחידה, של הגפנים. מאמצע האביב החלו תקופות שרב ארוכות שגלשו גם לחודשים יוני-אוגוסט ולכן הבוחל בשנה הזו היה מהיר. לקראת סוף חודש אוגוסט התמתנו הטמפרטורות וסוף תקופת ההבשלה התאפיינה במזג אויר נעים ונוח”.

בנוסף, החליטו ביקב יתיר השנה לנסות צורת נטיעה חדשה-ותיקה: כרם גביע. בשונה מהשיטה המוכרת, שבה הגפן נתמכת בשילוב חוטי ברזל, בכרם גביע הגפן תומכת בעצמה, מה שמאפשר לה לייצר צל עצמי לפירותיה ולמצות את איכות תפוקת הפרי שלה עד תום.

“נטיעת כרם הגביע היא דוגמה לצורה ותיקה שנשכחה ואפשר לומר שבצורה מסוימת היא מזקקת את האני מאמין שלנו: לנטוע זנים המתאימים לאקלים בדגש עם איכות ולא על כמות, לאפשר להם לגדול באופן המיטבי עבורם ולבצור אותם בזמן הנכון ועם הרבה אהבה ושמחה”, מסכם גולדווסר.

היקב שוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים, הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור הוא הוקם בשנת 2000, וזוכה בקביעות בציונים גבוהים, תשבחות ומדליות. הכרמים נטועים על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידאליים לגידול ענבי יין.

הגפנים. צילום: אריאל ניצן

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*